Auteur Topic: Advies  (gelezen 6036 keer)

Offline Hansw

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 498
  • Waardering: 0
Advies
« Gepost op: 2023-04-08, 17:52:31 »
Beste , ik heb nu mijn nieuwe baan met Roco Line zo goed als zo kwaad gereed .
Ik heb alleen nog een probleem met een bocht , de meest locs komen door de bocht als ik niet te hard rij
Maar 1 loc loopt eruit vanwege zijn lengte

Ik heb foto,s van de betreffende bocht en railontwerp bijgevoegd
Het gaat om de onderste baan die gaat over van R2   naar R5  ( Bij R2 loopt de loc eruit ).
Kan  ik nu de  R2 vervangen  door R3  en de twee R5  vervangen door R3  of lost dit niets op

Mvg Hans

  https://myalbum.com/album/AAcD28ZF5ETU/?invite=92abb525-5ce5-4e16-abd0-8209aaf10583
Roco  z21  met Roco line met bedding  met voornamelijk stoomloks  ( Roco , Brawa en Trix )  en een tweede analoge  baan met Roco Geoline  rails

Offline denobis

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 835
  • Waardering: 16
  • Ik rijd met iTrain, dinamo,roco,piko.pbmodels etc.
Re: Advies
« Reactie #1 Gepost op: 2023-04-08, 19:07:27 »
@Hansw
Ik zie op de foto diverse raillassen die niet goed zitten.
Verbeter die en dan is het ontsporen waarschijnlijk over.
En wat voor lok loopt er uit?
Momenteel bezig met Scenery.

Met vriendelijke groet
Hans

Offline Hansw

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 498
  • Waardering: 0
Re: Advies
« Reactie #2 Gepost op: 2023-04-08, 20:12:41 »
Beste  Hans ,

Ik heb nog een rail as   gevonden die niet helemaal goed zat .

Het betreft de TRIX 22403  S3/6 

Mvg Hans
Roco  z21  met Roco line met bedding  met voornamelijk stoomloks  ( Roco , Brawa en Trix )  en een tweede analoge  baan met Roco Geoline  rails

Offline denobis

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 835
  • Waardering: 16
  • Ik rijd met iTrain, dinamo,roco,piko.pbmodels etc.
Re: Advies
« Reactie #3 Gepost op: 2023-04-08, 21:04:50 »
De raillassen moeten strak zijn zonder tussenruimte.(zie bijlage rood omcirkelde lassen niet goed)
En wat die lok betreft er staat mij iets bij dat het een probleem geval is door die voorloop assen.
Je zou eens kunnen proberen om die lok zonder die voorloopassen te laten rijden.
Je kan ook eens kijken wat er gebeurd met achteruit rijden.
Ik meen me te herinneren dat ik ergens gelezen heb dat daar het pijnpunt zat.
In de gebruiksaanwijzing van je lok staat heel duidelijk dat er een verschil in lengte van de tenderkoppeling is voor vitrine en rijden.
Dit kun je instellen.
Komt nog bij dat er een onderdeel bij de voorloop wielen voor rijden verwijderd dient te worden.
Zie bij gevoegde pdf.
« Laatst bewerkt op: 2023-04-08, 21:51:07 door denobis »
Momenteel bezig met Scenery.

Met vriendelijke groet
Hans

Offline Hansw

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 498
  • Waardering: 0
Re: Advies
« Reactie #4 Gepost op: 2023-04-09, 20:06:01 »
Beste Hans ,

Ik heb je advies opgevolgd en de loc loopt nu wel door de bocht heen ; voorheen ontspoorde de twee kleine wieltjes vooraan als hij op de R2  kwam .
Toen ik nog de geoline rails had en deze niet meer goed tegen elkaar kon schuiven vanwege de breuk liep hij er zonder problemen door .
Ik heb de twee goudkleurige bumpertjes  nooit  op de loc aan gebracht zoals  in de handleiding staat  van de Trix
Wat mij ook opvalt is dat de Line rails ook weer makkelijker los raken als je  een gedeelte iets probeert op te schuiven .

Mvg Hans

Roco  z21  met Roco line met bedding  met voornamelijk stoomloks  ( Roco , Brawa en Trix )  en een tweede analoge  baan met Roco Geoline  rails

Offline denobis

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 835
  • Waardering: 16
  • Ik rijd met iTrain, dinamo,roco,piko.pbmodels etc.
Re: Advies
« Reactie #5 Gepost op: 2023-04-09, 21:01:26 »
Ik heb geen last van losschuiven.
Wat je kan doen is een 1 mm gaatje boren midden in de biels waar dat rondje onder zit en dan vastzetten met een schroefje (piko heeft daar hele goede schroefjes voor in 2 verschillende lengtes ).
Gr
Hans
Momenteel bezig met Scenery.

Met vriendelijke groet
Hans