Auteur Topic: Even voorstellen, nieuw lid  (gelezen 87 keer)

Offline Rene Reijnders

• Nieuw lid
  • *
  • Waardering: 0
Even voorstellen, nieuw lid
« Gepost op: 2025-04-30, 21:15:54 »
Hallo allemaal, al van kinds af aan een liefhebber van modelspoor/modelbouw. Eerst begonnen met Fleischmann H0 en toen later mijn zoon ook interesse kreeg alles verkocht/geruild voor N-spoor van Fleischmann. Inmiddels 71 jaar en na enkele verhuizingen, met opbouwen en weer afbreken, na jaren van twijfel om weer een keer opnieuw te beginnen toch eind 2024 gestart. Toen ook meteen gekozen om volledig digitaal te gaan (na het bekijken van de nodige Youtube video's etc), waar ik overigens geen spijt van heb.
Mijn huidig baanformaat is 4 x 1,25 meter, op dit moment nog een enkele laag. Ik ben liefhebber van stoomlocomotieven en bezit inmiddels enkele digitale locs die vanaf de fabriek voorzien zijn van geluid en licht. Alles wordt aangestuurd door een Z21 centrale waarbij ik ook gebruik maak van de beschikbare app op de iPhone telefoon en tablet. Het blijft nog steeds veel voldoening geven om hiermee bezig te zijn en inmiddels tonen de kleinkinderen ook interesse (oma wat minder ;).
Naast de elektronica biedt het creëren van de baan, landschap etc het modelleren mij ook veel plezier.

Offline Dirk Baas

• Ervaren lid
  • Waardering: 13
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Even voorstellen, nieuw lid
« Reactie #1 Gepost op: Gisteren om 02:00:53 »
Welkom Rene, kleinkinderen en natuurlijk oma,

Miniatuurtreinen en landschap zijn prachtige vrijetijdsbestedingen. Je kunt het beleven in je eigen fantasiewereld. Ik weet het, dit klinkt zweverig, maar het toch echt zo. Vaak wordt het technische deel neergelegd bij de man en de vrouw houdt zich bezig met de landschapsstoffering (zonder stof). Dit is tamelijk rolbevestigend, who cares.
Met de Z21 heb je een mooie keus gemaakt. Geniet van je hobby met -uiteraard - je kleinkinderen en (naar ik hoop) met oma en zijn er vragen, stel ze hier gerust. Ongetwijfeld zal er iemand reageren en hulp bieden.
Gr,

Dikkop 🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline Rene Reijnders

• Nieuw lid
  • *
  • Waardering: 0
« Reactie #2 Gepost op: Gisteren om 09:48:09 »
Hallo Dirk,

Bedankt voor je reactie, die was vannacht om 02:00, kon je de slaap niet vatten ...

groet René

Offline Dirk Baas

• Ervaren lid
  • Waardering: 13
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
« Reactie #3 Gepost op: Gisteren om 10:48:55 »
Ben een nachtbraker.
Haal m'n babyjaren in 😁
Gr,

Dikkop 🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline denobis

• Veteraan
  • Waardering: 19
  • Ik rijd met iTrain, dinamo,roco,piko.pbmodels etc.
« Reactie #4 Gepost op: Vandaag om 17:30:46 »
Dat was de tijd dat dirk zijn luier moest laten verschonen  ;D ;D ;D ;D ;D ;D
momenteel bezig met bouw messing mat 36 van mk

Met vriendelijke groet
Hans