Auteur Topic: Problemen met bezetmelders via Loconet.  (gelezen 161 keer)

Offline Dontrein

• Nieuw lid
  • *
  • Waardering: -1
Problemen met bezetmelders via Loconet.
« Gepost op: Gisteren om 16:10:09 »
Goedemiddag,

Na mijn uitbreiding van mijn modelbaan probeer ik de zaak weer draaiend te krijgen met TrainController. Voor de uitbreiding reed alles naar behoren.

Wat heb ik?
Twee Intelliboxen. Een Intellibox IR voor de meldingen via Loconet en een Intellibox II voor de besturing van de treinen en wissels/seinen.
Verder heb ik alles van Rosoft, behalve een Loconet Hub. Deze is van DTS.

Vanuit mijn IB IR Booster T, loopt er een kabel naar de  loconet Power Hub. Vandaar gaat er via een splitter Loconet kabels naar 5x L.net-s88SD16-n. Bij allen knippert het ledje. Dus spanning aanwezig.
Vanaf de eerste zijn er 8x s88SD16-n aangesloten met UTP kabel. Dus heb ik de L.net-s88SD16-n geconfigureerd van adres 1 t/m 144.
De twee heeft 7x s88SD16-n. Dus de tweede geconfigureerd van 145 t/m 272.
De derde heeft 7x s88SD16-n. Dus de derde geconfigureerd van 273 t/m 400.
De vierde heeft 8x s88SD16-n. Dus de vierde geconfigureerd van 401 t/m 544.
De vijfde heeft 5x s88SD16-n. Dus de vijfde geconfigureerd van 545 t/m 640.

Hoe heb ik geconfigureerd?

In een Stellwerkfenster in TC heb ik tien wissels geplaatst.
Deze heb ik respectievelijk het adres 1, 144, 145, 272, 273, 400, 401, 544, 545 en 640 gegeven en verbinding met Digital systeem Loconet.

Bij één beginnend, knopje op de L.net-s88SD16-n, ledje gaat sneller knipperen, het eerste wissel bediend met adres 1, ledje ging nog sneller knipperen, daarna wissel met adres 144 bediend. En zo heb ik al mijn L.net-s88SD16-n vervolgens geconfigureerd. Alle Loconet en UTP kabels gecheckt met een kabeltester voordat ik deze in de decoders heb gestoken.

Wat is het resultaat?

Sommige decoders geven geen meldingen. Als ik TC afsluit of terug opnieuw verbindt geven niet alle decoders de bezetmeldingen.
Ik heb sommige UTP kabels verwijderd en weer terug ingestoken en toen kwamen een aantal meldingen terug. Totdat ik weer afsloot er terug opstartte, was wederom het probleem daar. Ook op de IB IR zijn de meldingen niet zichtbaar.

Ik weet niet wat ik fout doe. Zo krijg ik mijn baan nooit vol automatisch gestuurd als er geen meldingen binnen komen.  :-[

Ben ik te ambitieus, verwacht ik teveel van de IB's en Rosoft producten of zit de fout toch bij mij?

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Wordt er echt een beetje radeloos van.

Met vriendelijke groet,

Barry

Offline Dirk Baas

• Ervaren lid
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Problemen met bezetmelders via Loconet.
« Reactie #1 Gepost op: Vandaag om 01:42:53 »
Beste Barry,

Zie je kans iets schematisch te laten zien?
Ik heb mijn toverstaf rondgezwaaid, maar het veld bleef leeg.
Gr,

Dikkop 🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline ArievH

• Forum lid
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
« Reactie #2 Gepost op: Vandaag om 08:16:44 »
ik ken de L.net-s88SD16-n niet maar kan het zijn dat de adressen in de L.net-s88SD16-n op een volgend moet zijn? 144; 145; 146 enz.
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.

Offline Dontrein

• Nieuw lid
  • *
  • Waardering: -1
« Reactie #3 Gepost op: Vandaag om 14:43:29 »
Beste Dirk,

Ik heb de toverstaf zien zwaaien en het veld is gevuld. :)

Hopelijk is het duidelijk en leesbaar. Ik ben al een tijdje van de kleuterschool namelijk. ;)

Voor de helderheid.
Waar "s88" in de tekening is geschreven, is de s88SD16-n van Rosoft.
Waar "L.net S88 in de tekening is geschreven is een L.net-s88SD16-n van Rosoft.

Rechts van de L.net decoders staan de adressen waarop ik deze decoders heb geconfigureerd.

Groeten, Barry

« Laatst bewerkt op: Vandaag om 14:49:06 door Dontrein »