Zo, weer even een update. Ik heb het volgende extra nieuw aangeschaft:
- Roco wisseldecoder 10836
- Roco wisselaandrijvingen 42620 (6x)
- Roco DKW 15 graden met bedding 42595
Wat heb ik vervolgens gedaan:
- Ik heb de wisseldecoder aangesloten met een voeding met het juiste amperage. Waarop mijn andere wisseldecoders 10836 in samenwerking met de Roco wisselaandrijvingen 10300 prima werken.
- Ik heb in de nieuwe DKW 42595 2x een nieuwe wisselaandrjvingen 42620 geplaatst.
- Ik heb de aandrijvingen aangesloten op de wisseldecoder
Resultaat:
De aandrijving in de DKW wil maar een kant op schakelen. Dit geldt voor beide aandrijvingen in de dkw.
Ook geprobeerd:
- Wat gebeurt er als ik de DKW met de aandrijvingen op een andere wisseldecoder aansluit (die al ca. een jaar prima functioneren)? Hetzelfde resultaat, schakelt maar een kant op
- Wat gebeurt er als ik een 15 graads wissel met bedding (42534) pak, een van de nieuwe aandrijvingen uit de dkw hierin plaats, en het probeer met de nieuwe wisseldecoder 10836? De aandrijving schakelt nu zoals het hoort beide kanten op.
- Wat gebeurt er als ik een 15 graads wissel met bedding (42534) pak, en de andere nieuwe aandrijving uit de dkw hierin plaats, en het probeer met de nieuwe wisseldecoder 10836? De aandrijving schakelt nu zoals het hoort beide kanten op.
Voorzichtige conclusie:
- Nieuwe aandrijvingen zijn goed
- Nieuwe wisseldecoder is goed
Kan het soms zijn dat de mechanische weerstand in de Roco DKW 42595 met bedding soms te groot is om te schakelen met de wisselaandrijving 42620? Helemaal in combinatie met de wisseldecoder 10836 of 10775? Dus dat DKW 15 graden 42595 met bedding in combinatie met wisselaandrijvingen slecht werken / een ongelukkige combinatie is? Daar lijkt het bij mij nu wel op.
Temeer omdat de Roco DKW met bedding die ik al had hetzelfde probleem geeft (een kant schakelt goed, andere kant beide kanten op niet) ook niet goed werkt. Ik ging er daarom vanuit dat mijn exemplaar wellicht niet goed is. Maar een splinternieuwe geeft dus hetzelfde euvel.
Iemand ideeën? Of een gelijke ervaring opgedaan? Ik hoor het graag :-)