Auteur Topic: Traincontroller update  (gelezen 23447 keer)

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.249
  • Waardering: 28
    • home page
Traincontroller update
« Gepost op: 2011-08-16, 16:33:58 »
vanaf vandaag 16-08-2011 is er weer een update voor traincontroller Bronz, Zilver en Gold, aanduiding is 7.0 F3

Voorzover bij mij nu bekent heeft dit te maken met eventuele problemen bij Märklin CS2, Intellibox II, IB-Basic und IB-COM

Maar een update voor de andere kan geen kwaad

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2011-08-16, 16:41:46 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re:Traincontroller update
« Reactie #1 Gepost op: 2011-08-16, 17:04:38 »
ok bedankt voor het bericht, dan gaan we hem t.z.t. downloaden en installeren

Ferry
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.249
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Traincontroller update
« Reactie #2 Gepost op: 2011-10-23, 11:28:25 »

Vanaf gisteren vandaag 22-10-2011 is er weer een update voor traincontroller Bronz, Zilver en Gold, aanduiding is 7.0 F4
Deze update zijn er ook voor trainprogrammer, trainanimator, netwerkversie, de sound versie en de smarthand.

Er zijn verschillen in de bronz, Ziver en gold versie, die betrekking hebben op Märklin CS2 - Version 1.6.4 en de +SmartHand Mobile: verder heb ik het nog niet bekeken wat betreft de andere verschillen..


Gr Piet

Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Erkelens

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 3
  • Waardering: 0
Re:Traincontroller update
« Reactie #3 Gepost op: 2011-10-24, 09:54:25 »
Bedankt voor het bericht.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.249
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Traincontroller update
« Reactie #4 Gepost op: 2011-11-21, 13:18:53 »
Collega's

Vanaf 18-11-2011 is er weer een nieuwe update Van alle versie's van trancontroller versie 7.0 F5

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Henk T.

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 24
  • Waardering: 0
Re:Traincontroller update
« Reactie #5 Gepost op: 2011-11-21, 14:44:39 »
Piet bedankt.

Groet Henk

Offline ernstcramer

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 20
  • Waardering: 0
    • de Schappenbaan
Re:Traincontroller update
« Reactie #6 Gepost op: 2011-11-22, 14:54:07 »
bedankt. ik zal eens checken of ik inderdaad de laatste versie heb.
Met vriendelijke groet,
Ernst (van de schappenbaan)

Märklin-en Roco fan, TrainControler Brons, IB Basic - HansDeloof, de 1e modules komen eraan

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.249
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Traincontroller update
« Reactie #7 Gepost op: 2012-06-10, 12:30:15 »
Vanaf gisteren 9-6-2012 is er voor alle programma's van traincontroller een update beschikbaar, versie F7.0F7

De belandrijkste wijzigingen zijn voor de +SmartHand Mobile: en ook is er een interne optimalisering geweest van de gemelde en traceerbare probleempjes uit de vorige versie.

Wel of niet update?
Zelf wacht ik altijd een paar dagen voor ik de update doorvoer, je weet maar nooit of er mogelijk nog kinderziektes inzetten die door andere worden gemeld op het forum van Freiwald


Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2012-06-10, 12:38:41 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.249
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Traincontroller update
« Reactie #8 Gepost op: 2012-06-14, 13:21:21 »
Zoals ik al melde, dat ik meestal even wacht met het doorvoeren van een updata omdat er nog kinderziektes in zouden kunnen zitten

Wat wil nu het geval, er is mogelijk een probleempje met de Norton vieresscanner en mogelijk ook met de ECOS centrale,

Dit zou nu verholpen zijn en dan is er zoals het hoort een nieuwe update, dus de laatste update is nu van 12-06 2012.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Henk T.

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 24
  • Waardering: 0
Re:Traincontroller update
« Reactie #9 Gepost op: 2012-06-15, 18:23:56 »
Hallo medespoorders,
Sinds de update van gold ondervind ik een probleem met mijn netwerk.
Als ik mijn laptop opstart dan worden alleen de netwerken in de omgeving gevonden, maar de belangrijkste van mezelf dus niet. Nog andere die hier last van hebben?
Als de TC usb stick wordt ingestoken en ik doe herstel dan gaat het wel goed, het heeft dus volgens mij in ieder geval met TC te maken.

Groet Henk

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.249
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Traincontroller update
« Reactie #10 Gepost op: 2012-06-15, 20:28:14 »
Hallo Henk,

Probeer eens op te starten met uitgeschakelde viresscanner, naast de probleem dat er was met Norton ben ik ook een probleem tegengekomen op het forum van Freiwald over de viresscanner, het betreft de viresscanner Avira (voor mij onbekend) deze zou sinds kort iets aan zijn software hebben gewijzigd?
DE gebruiker op dat forum gebruikte een Laptop metr centrale van ECOS 5005 en Ariva.

Als het met uitgeschakelde viresscanner wel goed gaat dan zou je kunnen overwegen om een andere viresscanner te nemen, b.v. Microsoft Security Essentials

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2012-06-15, 20:41:48 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.249
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Traincontroller update
« Reactie #11 Gepost op: 2012-06-29, 20:16:35 »
de laatste update is nu van 22-06 2012.

Let erop dat je bij een update dan ook alle programma's zoals trainprogrammer en trainanimator of wat je ook meer gebruikt in samenhang met traincontroller ook mee update, alle programma's moeten dezelfde versie hebben.

Gr Piet

« Laatst bewerkt op: 2012-06-29, 20:22:48 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.249
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Traincontroller update
« Reactie #12 Gepost op: 2012-11-02, 13:38:35 »
Aan alle TC gebruikers
Er is een vooraankondiging dat TC 7 wordt vervangen door TC 8

TC 8 heeft op vele punten een verandering ondergaan.
Deze update is niet gratis

Advies om nu TC 7 versie8 is de laatste van 1-11-2012, deze te dowlaoden en op te slaan op een b.v.  USB stick, dit heeft het voordeel dat men nog lang met TC 7 kan blijven werken en wanneer er iets mis gaat met je PC of iets anders dat je dan TC 7 nog achter de hand hebt, ik weet niet hoelang deze nog beschikbaar blijft na het vrijkomen van TC 8. Alleen dowlaoden en opslaan is voldoende en doe dit dan ook met de andere programma,s zoals trainprogrammer en train animator en welke je nog meer gebruikt of belangrijk vindt.
Zorg dat je van alle maal de gelijke versie hebt.

Ik ben bezig met het vertalen van de verschillen tussen TC 7 en TC 8 maar dat kan nog een paar dagen (weken) duren voor deze gereed is. het zijn 80 blz

Over de prijzen, daar kom ik nog op terug
Alleen aan TC Controller en TC programmer zijn update kosten verbonden, de overige zijn gratis

Waarschijnlijk kumt de update nog voor het einde van het jaar, Kerst?

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2012-11-02, 14:48:49 door GerardWassink »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Rob Manenschijn

  • Gast
Re:Traincontroller update
« Reactie #13 Gepost op: 2012-11-02, 19:44:27 »
Piet,

Voor de prijzen kan men toch gewoon hier terecht¿¿¿

Rob

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.249
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Traincontroller update
« Reactie #14 Gepost op: 2012-11-02, 20:05:40 »
Rob,

Klopt helemaal, maar er zijn  enkele uitzonderingen, weet daar zelf nog niet het fijne van maar als er iets niet klopt dan moet je eventueel contact opnemen met freiwald,
Een voorbeeld, als lang geleden Tc 5.8 hebt gekocht en later deze hebt update naar Tc 7 dan  komt er een verkeert prijskaartje bij de bestelling, maar nogmaals, ben er nog niet helemaal uit.

Er is veel gewijzigde en er zijn veel nieuwe functies bij.
Een voorbeeld, als twee treinen elkaar tegen komen dan zou de zaak vastlopen omdat voor beide de doorgang wordt geblokkeerd, nu is het zo dat nu na een bepaalde tijd automatisch een trein terug gaat en de weg vrij is zodat het rijden op de baan gewoon doorgaat.
Dit heb ik zo begrepen maar moet het eerst eens uitproberen als de update er is
Gold versie heeft natuurlijk de meest en uitgebreide wijzigingen. Geschat zo ongeveer 80 gewijzigde of nieuwe opdrachten

Gr Piet

 
« Laatst bewerkt op: 2012-11-03, 10:07:04 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders