Auteur Topic: Resetten van multimaus  (gelezen 10492 keer)

Offline Karel

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 2
  • Waardering: 0
Resetten van multimaus
« Gepost op: 2011-08-27, 11:45:40 »
Beste medespoorders

Door allerlei foutief ingevoerde zaken, met name wat betreft wissel, is het in mijn rode multi maus een "zooitje" geworden. Ik wil  dus de hele zaak resetten.
In de handleiding die ik heb staat op blz 23 onder 3.5.2. dat alle ingevoerde waarden terug gaan naar de fabriekstoestand, maar de lokbibliotheek blijft behouden. Ik wil echter een geheel schone multimaus hebben. Kan dat ook? Want op blz 29 bij tips ed staat dat een reset niet mogelijk is. Enig verwaring dus.
Iemand hier ervaring mee of moet ik gewoon alle stappen volgen bij het menu Instellingen waarna de muis leeg is.

Graag hoor ik wat nodig is
Karel

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.244
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Resetten van multimaus
« Reactie #1 Gepost op: 2011-08-27, 12:12:31 »
Hallo Karel,

Nadat de multimaus is gereset kun je ook de bibliotheek wissen, gaat alsvolgt:

3.5.2. Een reset van de “SYSTEEMINSTELLINGEN” brengt alle ingevoerde waarden in het menu “INSTELLINGEN”
         naar de fabriekstoestand terug. De locbibliotheek blijft behouden. Indien er een
         kalibratie werd uitgevoerd (zie 3.5.6.) moet deze na de reset opnieuw worden uitgevoerd.
3.5.3. Wilt u de “BIBLIOTHEEK” wissen kies dan voor dit submenu.
3.5.4. Wordt voor “SNELHEIDSTAPPEN” gekozen dan wordt de in paragraaf 3.4 gekozen waarde
         teruggezet naar de fabrieksinstelling.
3.5.5. Met “ALLES” zet u de multiMAUS in zijn geheel terug naar de oorspronkelijke toestand. Alle
         ooit ingevoerde waarden worden daarbij gewist.

Op blz 29 staat wat je moet doen als een reset niet lukt,

In dit geval kan het uitnemen en opnieuw insteken
van de stekker met het gelijktijdig indrukken van de
“Shift”- en “MENU”-toets helpen.

Hierbij wordt de multiMAUS geheel op de fabrieksinstellingen
teruggezet. Daar hierbij ook de locbibliotheek
wordt gewist moet deze stap vooraf goed worden
doordacht.
         
Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Rob Manenschijn

  • Gast
Re:Resetten van multimaus
« Reactie #2 Gepost op: 2011-10-06, 15:05:23 »
Karel,

Als je een algehele reset doet van je muis, dan verschijnt er in de bibliotheek weer de loc die af fabriek ingevoerd is weer in het display.

Groenten Rob