Auteur Topic: niet (goed) rijden loco's  (gelezen 22808 keer)

Offline benkesseler

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 47
  • Waardering: 0
Re:niet (goed) rijden loco's
« Reactie #15 Gepost op: 2011-09-03, 18:13:46 »
Hoi Rob en Gerard,
De trafo is 50v dus meer dan voldoende dacht ik.

De adviezen van Ron hebben niets uitgehaald.
cv2 staat op 3
cv3 staat op 8
en vc 6 heb ik al de combinaties die je hebt opgenoemd geprobeerd maar helaas.
En bedankt voor het aanbod om langs te komen maar Alkmaar is een beetje te ver uit de route.
Dus .........op naar de volgende oplossingen (als die er nog zijn)

Groeten van toch nog altijd een  :D :D :D Ben
Luctor et Emergo

GerardWassink

  • Gast
Re:niet (goed) rijden loco's
« Reactie #16 Gepost op: 2011-09-03, 20:52:56 »
Dan zou voor jou Medemblik wel een optie kunnen zijn. Kijk maar even bij ANW modeltreinen. Ad wil je altijd graag helpen, wel eerst even een afspraak maken.

Succes!

Gerard

Rob Manenschijn

  • Gast
Re:niet (goed) rijden loco's
« Reactie #17 Gepost op: 2011-09-04, 10:06:36 »
Ben,

Ik buig het hoofd en geef mij gewonnen, ik weet zo geen mogelijke oorzaak/oplossing meer.  :'( :'( :'(

Groenten Rob

Offline benkesseler

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 47
  • Waardering: 0
Re:niet (goed) rijden loco's
« Reactie #18 Gepost op: 2011-09-05, 09:47:40 »
Hoi Rob,

Ik kan het mij voorstellen, je hebt je best gedaan. Piet heeft mij nog prive een mailtje gezonden dat hij mij telefonisch wil proberen te ondersteunen dus ik wacht dit even af. Gisteren heb ik opnieuw een poging gewaagd maar zonder resultaat. Ik houd je op de hoogte van de verdere verwikkelingen, het begint onderhand op een soap te lijken. 

Ook de groenten van Ben :) :(

Offline benkesseler

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 47
  • Waardering: 0
Re:niet (goed) rijden loco's
« Reactie #19 Gepost op: 2011-09-10, 21:51:59 »
Beste Piet, Gerard en Rob,

Bedankt voor jullie niet aflatende inzet en goede adviezen maar ik gooi de handdoek in de ring. Ik ben nog naar de winkel terug geweest maar daar doet alles het perfect. Zij weten ook geen oplossing. Ik denk dat ik de beide locs alsmede een blokkendoos en een glasskasten met bijbehorende wagentjes  (die nog niet waren omgebouwd) in de verkoop doe.Ik heb al diverse aanbiedingen gekregen) Van de opbrengst zal ik een andere loc kopen (weet niet nog niet welke) en het restant in de opbouw van de baan steken. Ik zit momenteel in zo'n negatieve spiraal  :-\  :-\  die ik hiermee wil doorbreken om daarna vol goede moed verder te bouwen. Nogmaals dank voor de inzet en ik blijf het forum zeeeeeeer regelmatig raadplegen en met vragen bestoken als dit nodig is.

Met de groenten van Ben  ;)

Rob Manenschijn

  • Gast
Re:niet (goed) rijden loco's
« Reactie #20 Gepost op: 2011-09-11, 12:02:31 »
Ben,

Het nadeel is vaak dat je zonder wat te kunnen zien een probleem voorgeschoteld krijgt, Dan moet je uitleg goed zijn en een ander moet die uitleg weer goed begrijpen, als je eindelijk begrijpt wat de ander bedoeld is het weer de kunst om de oplossing uit te leggen zodat de ander de oplossing het weer begrijpt. Dit om het even lekker makkelijk te houden.  ;D ;D ;D

Wat nog een mogelijke oplossing kan zijn is het proberen van een andere versterker. Ik vind het namelijk nog steeds zeer vreemd dat de loc het thuis stottert en bij de winkelier goed werkt. Ik heb wel eens vernomen dat men/er een weerstand in de uitgang van de versterker brand, maar het hoe en waarom weet ik zo niet. Dit kan Piet beter uitleggen dan ik, hij heeft mij dit enige tijd geleden al eens verteld.

Groenten Rob.

P.s. Groenten is een gedeponeerd handelsmerk en er rust een copyright op.  ;D ;D ;D

GerardWassink

  • Gast
Re:niet (goed) rijden loco's
« Reactie #21 Gepost op: 2011-09-11, 12:19:19 »
Laat ik nou altijd hebben gedacht dat "Groenten Rob" de naam van een winkeltje op jouw baan zou zijn...  ;D 8)

Offline benkesseler

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 47
  • Waardering: 0
Re:niet (goed) rijden loco's
« Reactie #22 Gepost op: 2011-09-11, 19:07:14 »
Ha die Rob,

Dat van die versterker heb ik ook aan zitten denken maar waarom rijdt die andere loc die bij deze startset zat wel goed  ??? ???.
Ik kan dat altijd nog eens overwegen om dat in de winkel aan te kaarten (ze zien me weer aankomen daar heb je hem weer ;D.
Maar goed het zijn toch de pegulanten die in de aanschaf zaten en die waren toch niet mis met alles wat er nog bij kwam.

I keep you informed.
En...... eh wat dat winkeltje betreft is wel en goed idee, heb ik gelijk een kwaliteits groenteboer in het toekomstige dorp.

Met de hartelijk en gezonde groenten van Ben ;D 

Rob Manenschijn

  • Gast
Re:niet (goed) rijden loco's
« Reactie #23 Gepost op: 2011-09-12, 11:35:53 »
Kijk, zo zie je maar waar een simpele groet al niet goed voor is.  ;D
Dus binnenkort kunnen we in de update van Wassendam een nieuw groenten winkeltje met de tekst "Wassinks groenten, vers gewassen". verwachten¿¿¿ ;D ;D ;D

@Ben,

Tegen beter weten in en met de moed der wanhoop opperde ik deze optie.

Groenten Rob

GerardWassink

  • Gast
Re:niet (goed) rijden loco's
« Reactie #24 Gepost op: 2011-09-12, 12:55:14 »
Haha... Rob...  :)

Op mijn baan zal het eerder "Washtown Vegetables & Fruit inc." worden...  ;D  Want zoals je wellicht weet ben ik langzamerhand aan het omschakelen naar Amerikaans spul.


@Ben: Had je mijn suggestie van ANW nog meegekregen? (zie 3 september, 08:52)


Gerard

Rob Manenschijn

  • Gast
Re:niet (goed) rijden loco's
« Reactie #25 Gepost op: 2011-09-12, 15:58:35 »
Gerard,

Ik wist dat je al een leuke verzameling Yankee spul hebt, dat wist ik reeds. Maar dat de rest er allemaal uit gaat niet¿¿¿ dus niet.  :-[

Groenten Rob

P.s. nog zonder kleerscheuren de slag overleeft dit weekend¿¿¿

Offline benkesseler

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 47
  • Waardering: 0
Re:niet (goed) rijden loco's
« Reactie #26 Gepost op: 2011-09-12, 17:52:28 »
Ha die Gerard,

Natuurlijk heb ik jou idee in mijn achterhoofd gehouden. Echter zoals je weet doet alles het in de winkel wel dus wordt het denk ik een moeilijk verhaal. Ik wil alleen nog een keer naar de winkel terug met de versterker erbij zoals Rob al aangaf. Niet geschoten is altijd mis maar ik zie er niet veel in maar we zien wel. Daarna kan ik altijd nog overwegen om naar Medemblik te gaan. Maar ik wil eerst alle stappen dicht bij huis proberen.
En wat die groentenboer betreft het zal bij mij wel iets creatiefs worden (zonder ehec maar met veel fruit en een paar fruitbomen rondom  ;D

Offline benkesseler

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 47
  • Waardering: 0
Re:niet (goed) rijden loco's
« Reactie #27 Gepost op: 2011-09-12, 17:54:35 »
Gerard,

Ik was nog vergeten.................

Groenten van Ben de groentenboer :D

GerardWassink

  • Gast
Re:niet (goed) rijden loco's
« Reactie #28 Gepost op: 2011-09-12, 18:40:24 »
Gerard,

Ik wist dat je al een leuke verzameling Yankee spul hebt, dat wist ik reeds. Maar dat de rest er allemaal uit gaat niet¿¿¿ dus niet.  :-[

Groenten Rob

P.s. nog zonder kleerscheuren de slag overleeft dit weekend¿¿¿

Of het er echt allemaal uit gaat weet ik nog niet, een aantal mooie NL spullen wil ik denk ik wel bewaren,

En wat de slag om Zoutkamp betreft: ze hebben het weer overleefd... (zelfs zonder mij)  ;D

Gerard

Rob Manenschijn

  • Gast
Re:niet (goed) rijden loco's
« Reactie #29 Gepost op: 2011-09-13, 10:13:17 »
Gerard,

We kunnen dus weer een held bijschrijven in de geschiedenisboeken¿¿¿¿ 8)

Groenten Rob