Auteur Topic: Washtown & Beijville Railroad  (gelezen 137256 keer)

GerardWassink

  • Gast
Washtown & Beijville Railroad
« Gepost op: 2012-01-08, 20:36:07 »
Een nieuw cabview filmpje op mijn baan, Washtown & Beijville Railroad.

Offline Jan Postema

  • Administrator
  • Forum lid
  • ******
  • Berichten: 371
  • Waardering: 140
  • Jan Postema
Re:Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #1 Gepost op: 2012-01-08, 21:33:16 »
Leuk om te zien

Jan
Multimaus, iTrain

GerardWassink

  • Gast
Re:Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #2 Gepost op: 2012-01-13, 18:57:09 »
En mijn lange trein is weer verlengd, nu ruim negen meter...  ;D

Het duurt ruim een minuut voordat hij voorbij is op een schaalsnelheid van 40 km/h...

Zie het filmpje.

Gerard

Offline Jan Postema

  • Administrator
  • Forum lid
  • ******
  • Berichten: 371
  • Waardering: 140
  • Jan Postema
Re:Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #3 Gepost op: 2012-01-13, 19:07:07 »
Onvoorstelbaar dat de lok dit kan trekken.

Jan
Multimaus, iTrain

GerardWassink

  • Gast
Re:Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #4 Gepost op: 2012-01-13, 19:17:45 »
De CSX1500 kreeg de trein niet van zijn plek hoor!
Met de UP1982 heb ik het nog niet los geprobeerd, ze staan er nu met z'n tweetjes voor...

Wel heb ik alle wagons naar ongeveer de NMRA normen verzwaard waar nodig.

Het basisgewicht voor elke wagen ongeachte de lengte is 30 gr. Tel per centimeter wagenlengte 6 gr bij op.

Gerard

Offline Santerdam

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 53
  • Waardering: 0
Re:Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #5 Gepost op: 2012-01-13, 21:41:20 »
Een knap staaltje sleepwerk Gerard !!!

Zo kun je een leuke hobby toch wel erg makkelijk omtoveren tot een dure grap. En bedenk dat je op een levendige baan toch wel 3 of 4 treinen nodig hebt ......  :D

Sander

GerardWassink

  • Gast
Re:Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #6 Gepost op: 2012-01-14, 15:03:24 »
Nieuws van Washtown: er wordt (later) een John Deere distributiecentrum geopend.

Preview:


En daar past een filmpje uit het grootbedrijf bij.

Offline Santerdam

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 53
  • Waardering: 0
Re:Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #7 Gepost op: 2012-01-14, 20:51:03 »
Gerard,

Zo'n distributiecentrum is best een leuk thema voor een stukje van je baan.

Wist je overigens dat ook in Europa treinen rijden met John Deere produkten ? Vorig jaar had Discovery een documentaire over deze transporten vanaf de fabriek in Duitsland tot diep in Rusland. Op die treinen stonden de combines ook op bokken met de wielen ernaast (anders is de trein te hoog).
Probleem was alleen dat de treinen wel vertrokken met die wielen maar bij aankomst in centraal Rusland waren de wielen steevast verdwenen. Opmerkelijk was tevens dat overal nieuwe wielen voor John Deere met gemonteerde nieuwe banden voor lage prijzen te koop waren .....

Sander

GerardWassink

  • Gast
Re:Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #8 Gepost op: 2012-01-14, 21:12:14 »
Dat is leuk om te weten Sander!

Weet je of die documentaire nog ergens te vinden is op het www?

Gerard

Offline Santerdam

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 53
  • Waardering: 0
Re:Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #9 Gepost op: 2012-01-14, 22:04:45 »
Natuurlijk heb ik gezocht, maar niets gevonden. Discovery wordt in Nederland helemaal afgeschermd door een contract met UPC - die beheren voor NL alle archieven. Met name de langere documentaires bewaren ze maar relatief korte tijd on-line. Zoeken op Discovery zelf lukt je bijna niet omdat je iedere keer wordt doorgelinkt naar de schaduwsite van UPC.

Sander

GerardWassink

  • Gast
Re:Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #10 Gepost op: 2012-01-16, 11:32:07 »

Met de UP1982 heb ik het nog niet los geprobeerd, ze staan er nu met z'n tweetjes voor...


Nu, ik heb het getest, en de UP1982 krijgt deze sleep van haar plek! Wat een loc!

Als ik te snel "gas geef" slippen de wielen als gekken door, maar dat hoort ook zo, dat gebeurt naar ik aanneem bij het prototype ook!

Gerard

Offline Fernando

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 40
  • Waardering: 0
Re:Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #11 Gepost op: 2012-01-16, 17:39:58 »
Hallo Gerard,

rijdt de trein alleen op hellingloze baanvakken of ook hellingen op en af? Als dat laatste het geval is, om welk(e) hellingspercentage(s) gaat het dan?
Ben wel benieuwd...

F.

GerardWassink

  • Gast
Re:Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #12 Gepost op: 2012-01-16, 18:52:41 »
Tot nu toe alleen op de vlakke baan, mijn klimspiraal is niet ver genoeg gevorderd (3% helling). Maar daar komt één loc met de helf van deze sleep nog niet tegenop. Daar zij  twee loc's voor nodig. We zullen zien hoe dat gaat als de spiraal klaar is...  ;D

Gerard

Offline Santerdam

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 53
  • Waardering: 0
Re:Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #13 Gepost op: 2012-01-16, 19:50:18 »
.....
Als ik te snel "gas geef" slippen de wielen als gekken door, maar dat hoort ook zo, dat gebeurt naar ik aanneem bij het prototype ook!
.....

Als je te veel tractie geeft en daardoor wielslip kreeg, kun je dat achteraf wel terugvinden  :D

Sander

GerardWassink

  • Gast
Re:Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #14 Gepost op: 2012-01-17, 00:11:55 »
WOW...  8)