Auteur Topic: Washtown & Beijville Railroad  (gelezen 137358 keer)

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #60 Gepost op: 2013-04-04, 16:01:31 »
Hi Gerard,

Ziet er weer goed uit ga je layout bestuderen.
Heb vandaag mijn decoder bouwpakketten van Littfinski voor mijn Kato wissels binnen gekregen dus kan gaan experimenteren.
De 2 grote amerikaanse N locs die ik nu heb zijn geen succes over de Fleischmann rails willen er graag uit lopen, dus even wachten todat ik met mijn andere baan kan beginnen.

Met vr groet, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

GerardWassink

  • Gast
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #61 Gepost op: 2013-07-03, 16:20:13 »
Hi all,

Wat is het ontzettend rustig hier... Ik zal maar weer eens even een update plaatsen.

Zie hier (foto) een test fitting van de east throat voor de Washtown south classifiaction Yard... 

Voor het perspectief zie de ontwerp tekening.

Gerard

GerardWassink

  • Gast
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #62 Gepost op: 2013-07-10, 10:41:53 »
In de winkel wat lading en wat heftruck's gescoord.

En gelijk maar ingezet bij het loading dock:













Rob Manenschijn

  • Gast
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #63 Gepost op: 2013-07-10, 11:25:20 »
Weer puik spul voor den aankleding der baan.

Rob

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #64 Gepost op: 2013-07-10, 11:45:28 »
Ziet er best mooi uit Gerard. Vind je makkelijk Amerikaans materiaal in de plaatselijke winkels?

Groetjes,

Bertus
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

GerardWassink

  • Gast
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #65 Gepost op: 2013-07-10, 12:16:58 »
Ziet er best mooi uit Gerard. Vind je makkelijk Amerikaans materiaal in de plaatselijke winkels?

Groetjes,

Bertus

Ach, Bertus, ik ben geen klinknagelteller...  ;)
Lading is lading he, buizen zijn hier niet anders dan in de States, en die heftrucks zijn ook vrij universeel.
Wat ik wel geinig vond zijn die beton-ijzer-matten...
Gewoon gescoord bij Treinenshop Heerenveen!

Soms hebben ze zelfs Amerikaans rollend materieel. Zo heb ik gisteren ook een Bachmann EMD GP50 locomotief gescoord van Norfolk & Western. Foto's volgen nog wel. Die dingen zijn in vergelijking met Europees materieel echt spotgoedkoop. Deze had al DCC aan boord, en ging over de toonbank voor €63,50...  :D

Die decoder is wel een slechte trouwens. Onder US rijders staan die Bachmann decoders bekend als "bagger man". En dat klopt, kan ik je nu vertellen. Er moet wat bak- en braadwerk aan te pas komen, maar ik ge hem denk ik voorzien van een LokPilot 3.0 die ik nog heb liggen.

Gerard

Rob Manenschijn

  • Gast
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #66 Gepost op: 2013-07-10, 12:47:06 »
Gerard,

Van horrengaas kun je zelf ook mooie betonmatjes maken, je moet ze alleen even bruin/roest verven. Want daar zijn de bestaande matjes ook van gemaakt heb ik zo het idee. ;)

Rob

GerardWassink

  • Gast
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #67 Gepost op: 2013-07-11, 09:11:56 »
Behalve die spulletjes voor het 'opleuken' van de baan heb ik ook een Bachmann loc gekocht. Een EMD GP50 van Norfolk and Western. Hij was al digitaal af fabriek. Nou ja, maar net hoor! Inderdaad, hij luisterde naar DCC, het adres is instelbaar, zelfs een lang adres, maar de minimum en maximum snelheid? Nergens te vinden, zelfs met JMRI niet. Geen CV5, geen CV6, geen speed-table. En een lawaai als een oordeel dat gekke ding. Eerst maar eens wat vet tussen de tandwielen, dat hielp wel heel iets, hij klonk ook wat droog. Maar het scheelde niet heel veel.

(ik heb die decoders 'bagger man' horen noemen en weet nu waarom!)

Dus mijn volgende project lag voor me klaar, het vervangen van die decoder. Ik had nog een LokPilot v3.0 liggen met NEM stekker, maar ja, in geen velden of wegen een inprik-punt te bekennen natuurlijk. Dus KNIP die stekker er af en bakken maar...


Eerst de baggerman decoder maar een losmaken:






Dan de nieuwe decoder aansluiten aan de rode en zwarte draden van de draaistellen af:



De draden die van de motor af komen zijn oranje en groen, dus dat is even gokken. Eerst maar eens oranje op oranje en groen op grijs, in elkaar draaien en testen of hij de goede kant op draait:



Nadat dat blijkt te kloppen vastsolderen en de draden isoleren en het geheel vastplakken. Nu de LED van de frontverlichting:



En de LED van de achterverlichting moest even kunstig worden opgehoogd (die zat eerst op de print vast):



Zo, de kap er weer op:



En kalibreren maar. Eerst met JMRI de decoder op een maximum van 65km/h afgesteld en daarna in TrainController het snelheidsprofiel opgemeten en vastgelegd:



That's all folks!

Gerard
« Laatst bewerkt op: 2013-07-19, 16:22:03 door GerardWassink »

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #68 Gepost op: 2013-07-11, 09:33:44 »
Goede morgen Gerard.

Het lijkt wel een vakantie project, je bent er druk mee maar wel mooie werk.

Leuke en mooie foto's en filmpjes

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

GerardWassink

  • Gast
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #69 Gepost op: 2013-07-11, 12:26:33 »
OOPS...

Vergeten een voorschakelweerstand op te nemen, beide LED's overleden.

Nieuwe, warmwitte LED's besteld bij Okaphone.

Ze komen morgen binnen, nieuwe kansen.

Gerard

GerardWassink

  • Gast
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #70 Gepost op: 2013-07-13, 15:46:41 »
Okay,

Warmwitte LED's zijn binnen, en maar gelijk gemonteerd:

De voorkant:



En de achterkant:






That's all folks!
« Laatst bewerkt op: 2013-07-19, 16:22:31 door GerardWassink »

GerardWassink

  • Gast
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #71 Gepost op: 2013-07-19, 16:20:18 »
Kleine update van Washtown: plaatjes zijn klikbaar.


Zo, de egalisatie van het eerste deel van Washtown Industries is achter de rug.



Het materieel staat weer bijna klaar om te vertrekken:



Iso-platen van de Gamma vastgezet met een mix van 1 deel houtlijm en 1 deel water:




That's all folks!

Gerard

GerardWassink

  • Gast
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #72 Gepost op: 2013-07-20, 16:26:58 »
Een eerste probeersel met een ground throw 'op afstand'.


Messing buisje probeer ik vast te zetten met houtlijm. maar eens kijken hoe dat lukt. Zelfs als het (met deze lengte) los ligt voorkomt het buigen van het verenstaal, dus dat zal wel lukken... Rechtsboven zie je trouwens de drie contacten die voor het polariseren van het puntstuk moeten gaan zorgen.




Nog een opname van de zijkant, dan kun je de omhoog gebogen uiteinden ook zien...




That's all folks!

Gerard

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #73 Gepost op: 2013-07-22, 17:21:48 »
Hoi Gerard,

Nog een vraagje ivm de ombouw van je loc: heb je de originele print van de loc dan niet meer nodig?
Daar zat toch ook nog wat electronica op, of was de oude decoder gewoon in die print geïntegreerd
en diende die verder nergens meer voor?

Reed hij na de ombouw wat minder luidruchtig?

Beter je Led's gesneuveld dan je decoder  ;)

Groetjes,

Bertus

Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

GerardWassink

  • Gast
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #74 Gepost op: 2013-07-22, 19:02:44 »
Hi Bertus,

De originele print bevat de decoder en de voorschakelweerstanden voor de LED's. Dit is de manier waarop de Amerikanen dat doen. In de DC (analoge) loc's zit een print om de aansluitingen wat te vergemakkelijken. Omschakelen naar DCC houdt dan in dat de print wordt vervangen door eentje met een decoder er op.

Na de ombouw reed hij inderdaad een heel stuk minder luidruchtig. Aardig stil zelfs. Houd dit draadje maar in de gaten, want mijn Soundtraxx Tsunami decoder met sound ligt nu bij de douane inklaring op Schiphol. Zodra die ingebouwd is, zal ik een filmpje plaatsen om het geluid te laten horen.

Gerard