Auteur Topic: Decoders voor seinen  (gelezen 11837 keer)

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Decoders voor seinen
« Gepost op: 2012-06-04, 08:02:16 »
Spoor vrienden,

Ik ben zover om eens wat seinpalen aan te sluiten, seinen met 2 leds\ lampjes.
Gebruiker van de Roco centrale met de Rail Road (silver) software en Fleischman N Piccolo materiaal.
Ik begrijp dat op zoek moet naar een decoder type.
Zijn er medespoorders met tips en adviezen welk decoder type ik moet aanschaffen.

Met vr. groet. Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Decoders voor seinen
« Reactie #1 Gepost op: 2012-06-04, 16:06:32 »
Hallo Ad

Gebruik hiervoor de wisseldecoder 10775 DCC Roco voor, eventueel in combinatie met een bistabiel relais. Het kan zijn dat deze al is ingebouwd in de seinpaal, afhankelijk van soort en type, raadpleeg de documentatie die erbij is.
Kijk ook eens in de handleiding die bij de 10775 is, daar zijn wat aansluitingen als voorbeeld gegeven.

Dit kan eenvoudig als je alleen maar seinen met leds gebruik, hiervoor gebruik je dan hetzelfde adres al die je bij de seinen in de blokken gebruik.


Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2012-06-04, 20:01:04 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Decoders voor seinen
« Reactie #2 Gepost op: 2012-12-21, 10:43:41 »
Hallo Piet en forum,

Blauwe plekken al verkleurd?  ( haha).
Ik kom nog eens even terug op je vorige mail waar je spreekt om de seinen met de Roco 10775 en bistabiele relais aan te sturen.
Natuurlijk ben ik ook geintresseerd in de mening van onze andere forum gebruikers.
ik neem aan dat je voor het bistabiele relais Roco 10019 bedoeld.
Littfinski heeft ook seindecoders (in bouwpakket).
Ik heb uitgerekend voor beide wat de prijs per sein kost en dat is voor beide ongeveer gelijk 8 euro, alleen heb je voor Littfinski meer decoders (hardware) nodig.
Littfinski heeft wel meer programerings mogelijkheden maar mischien kun je dat in Gold weer gelijk trekken dat weet ik niet.
Wat is jou visie? 
Moet wel zeggen zelf ben ik een "simpele" seingebruiker ( heb er ook niet zoveel kennis van ) dus hoofdsein met groen/rood en op een enkele plaats een voorsein.

Met groeten,
 
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.