Auteur Topic: cv 's  (gelezen 33105 keer)

Offline dito

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 188
  • Waardering: 0
Re:cv 's
« Reactie #15 Gepost op: 2012-07-30, 09:34:27 »
Hallo
Op voorgaand bericht heb ik tot op heden geen reactie gekregen,maar tot daar toe,geeft niet.Maar doordat ik de moeilijkheden met één loc heb,zou het niet kunnen dat dit komt doordat de decoder slechts ingesteldis op 14 stappen maar de sv 29 bit 1 op 1 dus 28 stappen.Dit is de fabrieksinstelling.
Herman

GerardWassink

  • Gast
Re:cv 's
« Reactie #16 Gepost op: 2012-07-30, 11:27:49 »
Als er een verschil is in het aantal rijstappen tussen de aansturing (centrale) en de decoder in je loc dan krijg je ook eenaantal andere problemen, bijvoorbeeld verlichting die per rijstap aan / uit gaat.

Mijn tip: op alle plaatsen de rijstappen zo hoog mogelijk instellen. Liefst 128, anders 28.

Gerard

Offline dito

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 188
  • Waardering: 0
Re:cv 's
« Reactie #17 Gepost op: 2012-07-30, 12:24:14 »
Gerard.Dank voor het antwoord.De decoder heeft maar één stappen regeling en dat is 14.Welke decoder het is weet ik niet.Hij was erin vanuit de winkel.Ik ga er een andere insteken,waarvan ik zeker ben dat ik het aantal rijstappen kan regelen.De loc is een roco (nmbs groen met gele strepen nr 62895)
Herman

GerardWassink

  • Gast
Re:cv 's
« Reactie #18 Gepost op: 2012-07-30, 13:01:40 »
Ik denk, dat als je er een goede decoder inzet (ESU Lokpilot bijvoorbeeld) dat je problemen over zullen zijn. Dit klinkt als een aggenebish van de Gamma...

Gerard

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re:cv 's
« Reactie #19 Gepost op: 2012-07-30, 13:25:18 »
Hallo, nog een vraagje icm CV's

Is er een CV specifiek voor de front/achter verlichting van een loc?
Ik heb een Roco Re4/4 uit startset 41312 (de loc draagt hetzelfde artikelnummer als de set) waarvan de verlichting niet meer kan ingeschakeld worden. De decoder is standaard af fabriek. Bij een andere loc werkt dit nog wel.

Bestaat er een link naar bestanden (voor Trainprogrammer bv.) waarmee je de originele toestand kunt herstellen?

Groeten, Bertus
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

GerardWassink

  • Gast
Re:cv 's
« Reactie #20 Gepost op: 2012-07-30, 13:38:35 »
Dag Bertus,

Hier is niet direct antwoord op te geven zonder te weten welke decoder het betreft. Bij elke decoder zou een manual moeten zitten of in elk geval een lijstje met CV's en hun functie. Verschillende fabrikanten regelen dat op verschillende manieren.

Voor de LokPilot's (niet de Basic) weet ik dat CV 113 (front) en CV 114 (sluit) de verlichting kunnen dimmen. Verder kan, afhankelijk van de decoder, via allerhande CV's de functie om het licht aan en uit te schakelen worden ge'mapped' naar andere functietoetsen.

Ook het terugzetten in de fabrieks-toestand is tussen verschillende merken en types anders geregeld.

Het schrijven van de waarde '8' in CV 8 komt veel voor als 'reset' handeling.

Gerard

GerardWassink

  • Gast
Re:cv 's
« Reactie #21 Gepost op: 2012-07-30, 13:42:03 »

Wat ik nog vergat: in Loc's met decoder af fabriek ingebouwd ben je in mijn ervaring vaak aan de ratten overgeleverd. Ze bouwen er soms een zogeheten OEM versie in, een speciaal voor de loc-fabrikant vervaardigde decoder die voor weinig kan worden geproduceerd omdat er zeer beperkte functionaliteit in wordt gestopt. Het drukken van de kosten speelt dan de belangrijkste rol.

Ik zou staan op een kwalitatief goed decoder met specificaties van merk en type en een goede gebruiksaanwijzing.

Gerard

Offline dito

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 188
  • Waardering: 0
Re:cv 's
« Reactie #22 Gepost op: 2012-07-30, 17:45:09 »
Goede tip Gerard.Ik ga dat stuk ongemak vervangen.
Herman

Rob Manenschijn

  • Gast
Re:cv 's
« Reactie #23 Gepost op: 2012-07-30, 18:44:16 »
Roco gebruikt ook vaak de waarde 32 of 33 in CV 8 voor een reset.

Groenten Rob

Offline dito

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 188
  • Waardering: 0
Re:cv 's
« Reactie #24 Gepost op: 2012-07-31, 23:01:06 »
Gerard
Wat denk jij van de uhlenbrock decoders.Ik gebruik er nu  6 en zonder problemen,maar mogelijks zijn er andere en beter met meer mogelijkheden.
Herman

GerardWassink

  • Gast
Re:cv 's
« Reactie #25 Gepost op: 2012-08-01, 07:41:47 »
Ik heb niet zulke goede ervaringen met Uhlenbrock, maar als ze jou geen problemen geven: gewoon blijven gebruiken!

In mijn NL materieel zette ik bij voorkeur ESU LokPilot 3.0 of, liever nog: ESU LokSound v3. In een paar loc's heb ik ook wel eens Zimo decoders gezet, die geven een geweldige kruipsnelheid.

Maar ik ben mijn NL materieel langzaam aan het opruimen en gebruik nu voornamelijk SoundTraxx Tsunami en QSI decoders in mijn Amerikaanse loc's, zie mijn Youtube kanaal.

Gerard

Rob Manenschijn

  • Gast
Re:cv 's
« Reactie #26 Gepost op: 2012-08-01, 11:28:39 »
Herman,

Ik heb hier ook een Uhlenbrock decoder in gebruik gehad (is verkocht met lok), maar deze zijn niet zo fijn af te regelen als een ESU decoder vind ik. De decoder op zich is/was niets mis mee en heb dan ook geen last van storingen gehad. Daarnaast heb je met een ESU veel mogelijkheden, zeker als het op functiemapping aan komt.

Groenten Rob

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re:cv 's
« Reactie #27 Gepost op: 2012-08-02, 19:06:57 »
Hallo beste spoorvrienden,

Ik kreeg van Roco onderstaand antwoord, en het werkt nog ook. Goede service.
Ze verklapten niet welk merk/type decoder er in de loc zit, maar ik ben toch geholpen.
Misschien is deze oplossing ook in de toekomst nog eens nuttig voor iemand.
Bedankt alvast voor de tips.

Dear Mr. Caus,

thank you for your email-message! Probably the speed-step-steering-setting
is changed: Please
- elect the loco-address for normal running
- use "menu" plus one of the both pentangle keys:
- (we assume, there is shown 14 speed-steps in the display)
- change this setting with only the right pentangle key to 28 speed steps
- and confirm this setting with *ok-key

Best regards

Modelleisenbahn GmbH
Your Roco Service Team

Groeten, Bertus
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

Offline dito

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 188
  • Waardering: 0
Re:cv 's
« Reactie #28 Gepost op: 2012-08-03, 09:27:50 »
Hallo Bertus
Uitstekende tip.Heb intussen wel een paar lok pilot v3 decoders besteld.
Herman

GerardWassink

  • Gast
Re:cv 's
« Reactie #29 Gepost op: 2012-08-03, 11:47:23 »
Zorg dat al je decoders, centrales, computerprogramma's en handregelaars hetzelfde aantal rijstappen hebben. En dan liefst de hoogst mogelijke waarde. Bij voorkeur zet ik ze allemaal op 128!

Maar dat ze dezelfde waarde hebben is het belangrijkst, anders krijg je problemen.

Gerard