Auteur Topic: Instellingen Rijstappen in deceoders  (gelezen 10263 keer)

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Instellingen Rijstappen in deceoders
« Gepost op: 2013-01-22, 16:07:55 »
Hallo Spoorders,

Het zal wel ... lijken maar ik begrijp nog steeds niet helemaal de Rijstappen instellingen.
Ik begrijp dat er 14 -  28 - 128 stappen instellingen zijn en uit de verschillende topics heb ik begrepen dat je met 128 stappen naukeuriger dus " mooier " kan rijden.
Ik begreep ook dat de meeste decoders op 128 stappen vanuit de fabriek staan.
Met de " mouse " moet de bibliotheek op dezelfde stappen staan  als de decoder geprogrammeerd in de loc dus beide op 128.
Ik hoop dat dit alles klopt, gaarne bevestiging.
Waarom dan nog 14 en 28 stappen en is het het beste alles op 128 stappen te zetten.

Bedankt voor dereacties,  Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

GerardWassink

  • Gast
Re: Instellingen Rijstappen in deceoders
« Reactie #1 Gepost op: 2013-01-22, 16:11:25 »
Hi Ad,

De muis moet ze alle drie aankunnen omdat er nog OUDE decoders rondzwerven die alleen maar 14 stappen aankunnen. Ik zou zeggen: bagger, gelijk vervangen, maar ja dat wil niet iedereen...

En decoders... tsja. Waarom die de mogelijkheid nog bieden ontgaat mij. Wellicht dat er nog oude centrales zijn die niet anders kunnen aansturen...?

Anyway: alles zoveel mogelijk instellen op 128 geeft bij mij de beste resultaten bij het handmatig rijden. TrainController kan alleen maar 28 stappen, da's wel weer jammer...

Gerard

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Instellingen Rijstappen in deceoders
« Reactie #2 Gepost op: 2013-01-22, 16:32:08 »
Hallo Gerard,

Bedankt voor je reactie ga alles controleren en op 128 zetten, heb ook ergens gelezen dat als beide ( muis en loc-decoder niet gelijk zijn er problemen zijn met de verlichting. hier heb ik ook bij twee locs last van.
Je filmpjes op youtube over het rangeren waren zeer leerzaam. Leuk wat je in zo' n club kan doen.
Helaas is dat hier niet het geval misschien ben ik wel hier wel een van de zeer weinige met deze hobby. Voor Thai is een maandloon in deze regio erg laag dus voor de mensen is dat hier onbetaalbaar.
Voor de rest is het Forum erg stil, het is winter bij jullie dus hobby tijd of heb ik het mis.
Met groeten Ad.

Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Instellingen Rijstappen in deceoders
« Reactie #3 Gepost op: 2013-01-22, 16:42:51 »
Hallo Gerard,

Bedankt voor je reactie ga alles controleren en op 128 zetten, heb ook ergens gelezen dat als beide ( muis en loc-decoder niet gelijk zijn er problemen zijn met de verlichting. hier heb ik ook bij twee locs last van.
Je filmpjes op youtube over het rangeren waren zeer leerzaam. Leuk wat je in zo' n club kan doen.
Helaas is dat hier niet het geval misschien ben ik wel hier wel een van de zeer weinige met deze hobby. Voor Thai is een maandloon in deze regio erg laag dus voor de mensen is dat hier onbetaalbaar.
Voor de rest is het Forum erg stil, het is winter bij jullie dus hobby tijd of heb ik het mis.
Met groeten Ad.

Heb je nogmaals je reactie gelezen en nu begrijp ik omdat ik werk met Traincontroller Silver ik alles op 28 rijstappen moet zetten ?

Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

GerardWassink

  • Gast
Re: Instellingen Rijstappen in deceoders
« Reactie #4 Gepost op: 2013-01-22, 16:50:21 »
Mijn decoders staan op 128 rijstappen. TrainController stuurt ze alleen in 28 stappen aan. Dat geeft geen problemen.

Gerard