Auteur Topic: z21 aansluiten aan laptop  (gelezen 12391 keer)

Offline Hansman

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 37
  • Waardering: 0
Re: z21 aansluiten aan laptop
« Reactie #15 Gepost op: 2019-03-13, 18:18:15 »
Staat op je z21 het woord "START"? Zoniet dan is de vrijgavecode al geïnstalleerd en heb je alleen de router nodig.

Hans
z21, Multimouse en iPad. Sprog3. Fleischmann wissels en rail, iTrain 4 Pro op Apple iMac met High Sierra

Offline Bierwagen

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 46
  • Waardering: 1
Re: z21 aansluiten aan laptop
« Reactie #16 Gepost op: 2019-03-15, 18:39:38 »
Hoi:
Ene Hans heeft al eens gevraagd of op jouw witte z21 voorop "start" staat. Twee mogelijkheden:
ja; dan heb je inderdaad de code nodig.
neen; dan heb je geen code nodig, want dan is de z21 al "vrij"
z21 communiceert niet zelfstandig met een pc o.i.d., tenminste als je via een pc wilt rijden en gezien je aankopen wil je dat volgens mij.
Geen code nodig; hang er dan de originele of een willekeurige router aan.
Verbindt die router met de LAN uitgang van de z21 en de pc o.i.d. Zoek in de verbindingen de naam van die router en voer een eventueel wachtwoord in en dan maar verbinden.
En nu komt het: wil je automatisch rijden met een software-programma, dan moet je via de x-bus (voorkant ) met een lintkabeltje verbinden met een interface (bijvoorbeeld de S88 Xpressnet interface van Rosoft ) en die  interface verbinden met de pc; dan pas kun je de pc gebruiken i.c.m. een programma zoals Koploper en nog vele andere goede programma's .
Als ik nog iets vergeet, dan zijn aanvullingen natuurlijk altijd welkom.
Succes
Bierwagen




















Offline Hansman

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 37
  • Waardering: 0
Re: z21 aansluiten aan laptop
« Reactie #17 Gepost op: 2019-03-16, 09:46:01 »
Ene Bierwagen heeft helemaal gelijk.
z21, Multimouse en iPad. Sprog3. Fleischmann wissels en rail, iTrain 4 Pro op Apple iMac met High Sierra

Offline jjbusa

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 9
  • Waardering: 0
Re: z21 aansluiten aan laptop
« Reactie #18 Gepost op: 2019-03-16, 10:27:42 »
goedemorgen piet gisteren in Utrecht geweest spoorwegmuseum en expo vond het heel leuk opgezet . :)
Op de beurs ook verschillende stands van oa Faller ,Noch en ook Fleischmann/Roco de stoute schoenen aangetrokken en bij de heren mijn vraag voorgelegd die ik hier ook op het forum had gesteld . :D
Het vraagstuk hoe krijg ik de z21 aan de pc gekoppeld ,het hele verhaal uitgelegd wat ik ondertussen gedaan heb .
De laptop aan de router dmv kabel en de z21 aan de router dmv kabel en dan het hele verhaal van de Download en maintanance tool met
het invoeren van de code`s zie mijn vorige schrijven . :)
De beste man van fleischmann was serieus aan het meedenken, ik heb ook uitgelegd dat ik de z21 bij een kleine baan 2e hands meegekocht had en later de router nieuw .
Dit omdat de vorige eigenaar de router wilde houden . :(
Zij conclusie was als de z21 aan een router gekoppeld is geweest dmv de code`s zal deze nooit meer aan een andere router gekoppeld kunnen worden . :o
later op de dag de vorige eigenaar van de baan het verhaal uitgelegd en de vraag gesteld of ik de router alsnog kon overnemen .
Maar deze man was van mening dat het hele verhaal onzin was en dat dit mogelijk moest zijn .
Ik wil alleen de router en z21 en pc koppelen aan elkaar met kabel en later met een WLAN Mous gaan werken .
zit ik nu met een z21 die ik niet meer kan koppelen en een router waar ik niets mee kan . :o
Het is mij nu niet echt duidelijk meer met die tegen gestelde meningen  HELP!!!! :-\   ps heb nog een keer nagekeken het is in ieder geval geen z21 waar start op staat.
Ik heb begrepen dat dat ook van belang is voor het vrijschakelen

Offline jjbusa

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 9
  • Waardering: 0
Re: z21 aansluiten aan laptop
« Reactie #19 Gepost op: 2019-03-16, 10:37:37 »
Ok bierwagen ik denk dat ik hier wat mee kan ,heb een z21 zonder start .
nu op zoek naar een s88 Xpresnnet of iets vergelijkbaars .
is nu in ieder geval een stuk duidelijker na wat mij verteld werd in utrecht bij roco/fleischmann (zie vorig verhaal)

(een beginner)

Offline Bierwagen

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 46
  • Waardering: 1
Re: z21 aansluiten aan laptop
« Reactie #20 Gepost op: 2019-03-18, 19:20:13 »
Niet zoeken; gewoon naar de site van Rosoft gaan. Kopen; geweldige service; heeeeeeeeeeeeeeeeel lang garantie  NEEN. ik heb geen aandelen maar best wat ervaringen met dit bedrijf; een Zeeuw van weinig woorden , maar het hart op de goede plaats -
Bierwagen