Auteur Topic: Ik snap er niets meer van  (gelezen 17294 keer)

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Ik snap er niets meer van
« Reactie #45 Gepost op: 2020-09-25, 15:47:58 »
Bekend probleem. Dat probleem doet zich ook altijd voor in R2 bochten, de Rivarossis kunnen die boog niet aan. Nu zijn deze treinen bij mij op zo'n slecht niveau aanbeland (als ze al ietsie vooruit komen is het met een schok en stop) maar wat jij omschrijft kan ik nog wel herinneren uit het prille begin, dat ze zomaar ergens draaiend 'stil stonden'.

Het zijn gewoon by far de meest slechte modeltreinen die ooit gemaakt/uitgeleverd zijn. En toch zijn ze goed verkocht terwijl de problemen alom bekend waren; 'iedereen' wilde de groene mat 46 op de baan hebben staan(!). Ik begrijp ook niet dat bijv een Roco of Artitec nog nooit in dat gat gesprongen zijn en met een zwaar verbeterde versie zijn gekomen.

H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 782
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Ik snap er niets meer van
« Reactie #46 Gepost op: 2020-09-25, 17:21:47 »
Martijn,


Ik denk, dat het een financieel verhaal is.
In de zeventiger/tachtiger jaren kocht ik om die reden o.a. de Plan E-rijtuigen van Lima/Hema. Kunstof wielen, die niet altijd rond waren.


Kwestie van het "parlement", die met argumenten aankwam als:"De kinderen hebben nieuwe schoenen nodig"  :D
Overigens, er verandert niets. Argumenten nu in de trend van verjaardagen kleinkinderen e.d. zijn nu actueel.
Maar.... nu geen Lima o.i.d. meer.


Gr,


Dirk

Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Ik snap er niets meer van
« Reactie #47 Gepost op: 2020-09-26, 14:11:30 »
Hi Dirk,

Dat is het zeker. Feitelijk budget of beter nog 'discount' modelspoorwerk. En dan bedoel ik Lima. Met Rivarossi is dat niet zo maar ze hebben al jaren de bijnaam 'Rivarotzooi' en dat is niet zomaar. Onder Hornby lijkt het wat beter te zijn geworden.

Maar jammer blijft dat die Mat '46 niet opnieuw word uitgebracht door een van de bekende merken. Nu dat hier zo is aangesneden is de weemoed weer helemaal terug bij mij. Had het over onderhoud voor mijn 2 x Mat46 maar misschien moet ik ze gewoon laten 'pimpen', onder de kap een nieuwe motor ed? No idea.... :-)

Groeten,
Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 782
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Ik snap er niets meer van
« Reactie #48 Gepost op: 2020-09-26, 14:33:24 »
Goedemiddag Martijn,


Als je treinstel is uitgerust met de beruchte pannenkoek motor, kun je die voor redelijk weinig upgraden (even googlen) of, kijk op YouTube, vervangen door een CD-motortje.
Verder, tja hoever wil je gaan. Moeten er raam- en deurpartijen worden aangepast, of ben je met de huidige uitvoeringen gelukkig.
Als het puur een motorisch verhaal is, zou ik, ik kan niet in je portemonnaie kijken oude spelling  ;) ), de motor aanpassen met een nieuw anker en de daarbij behorende aandrijving.
Kosten excl. verzending, rond de €15 tot €20.




Gr,


Dirk

Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Ik snap er niets meer van
« Reactie #49 Gepost op: 2020-09-27, 15:09:58 »
Goedemiddag Dirk,

Nee, het is puur een motorisch verhaal.., dus wat jij zegt. Daarom, zo'n upgrade ga ik een keer doen, dan kunnen ze weer mooi dienst doen. Blijft staan dat die Artitec achtige versie van mij gerust uitgebracht mag worden!

fijne middag,

Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Ik snap er niets meer van
« Reactie #50 Gepost op: 2020-09-27, 15:28:30 »
Martijn

Even een vraagje, heb jij van de  Rivarossi Mat 46 een handleiding en onderdelenblad en als jij die hebt kun je mij dan een copy sturen. bij voorbaat dank

Groetjes Piet

Piet, ik heb alle bijlages uit de ovp gescand maar de bestanden zijn wat groot om hier op de site te zetten. Stuur me even je actuele mail adres?
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Ik snap er niets meer van
« Reactie #51 Gepost op: 2020-09-27, 15:37:06 »
Martijn.

Mijn Email adres is
p.heinst@upcmail.nl

Bedank

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 782
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Ik snap er niets meer van
« Reactie #52 Gepost op: 2023-03-07, 09:09:05 »
Martijn,

Hoe is het afgelopen met je Mat 46?
Als je het zat bent, kan het iets zijn voor Hans Denobis. Dan kan hij het plaatsen opa'n Maliebaan station 😄

Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline denobis

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 828
  • Waardering: 16
  • Ik rijd met iTrain, dinamo,roco,piko.pbmodels etc.
Re: Ik snap er niets meer van
« Reactie #53 Gepost op: 2023-03-07, 10:03:24 »
Ik heb hier ook een Rivarossi mat 46.
Die gaat prima door r2 bochten (zelfs r1 getest werkte prima ).
Ze staan er bekend om dat de tandwieltjes op de wiel assen los gaan (dit geld overigens oom voor de Lima/Rivarossi irm's).
Daarom heb ik toen ik hem aanschafte direct een set wielassen met tandwieltjes mee besteld.
Het is inderdaad een crime om de aandrijvingen te demonteren.
Mochten je tandwieltjes stuk zijn of los zitten kun je eens kijken bij Johan Voermans die heeft nog al eens wat van Rivarossie liggen.
Momenteel bezig met Scenery.

Met vriendelijke groet
Hans