Auteur Topic: Wlan maus  (gelezen 6265 keer)

Offline bouwer

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 8
  • Waardering: 0
Wlan maus
« Gepost op: 2021-01-10, 13:30:54 »
Hallo,
Ik werk met 2 x WLan maus, echter bij 1 is er met de knop geen 0 punt meer voelbaar, dus bij draaien voel je niet dat je van vooruit naar achteruit gaat, kan iemand mij vertellen hoe dit te verhelpen is?

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Wlan maus
« Reactie #1 Gepost op: 2021-01-10, 14:35:29 »
Bouwer.

lijkt mij dat je dan het beste even kunt openen en kijken waar het probleem zit, als je dat aan durft.

Ga ervan uit dat de behuizing ongeveer hetzelfde in elkaar zit als de rode multimaus.
batterijen verwijderen en dan in het ophang sleufje (grote gat aan d onderkant) zit een schroefje en die draai je eruit, dan kun je achterkant aan de bovenkant losmaken (deze zit geklemd met een paar kleine nokjes ) en dan de achterkant naar beneden schuiven en dan gaat hij open.
en dan maar even kijken hoe je de draaiknop losmaakt (zit met een soort nokje  op de as vast) en de printplaat zit ook met nokjes vast.
Als het allemaal los is dan maar even kijken waarom de nul stand niet meer een klik aangeeft.

Eventueel een paar foto's maken van het demonteren en het probleem zou mooi zijn voor op het forum.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline bouwer

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 8
  • Waardering: 0
Re: Wlan maus
« Reactie #2 Gepost op: 2021-01-10, 15:18:33 »
Hallo Piet,
De muis is open, echter de knop krijg ik niet los, zie foto

Offline bouwer

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 8
  • Waardering: 0
Re: Wlan maus
« Reactie #3 Gepost op: 2021-01-10, 16:24:51 »
Hallo,
Ik krijg zonder geweld de knop niet los, maar het probleem is opgelost, als ik op de as van de knop drukte aan de achterzijde voelde ik duidelijk weer de klik, als oplossing heb ik in het huis 0,75 mm witte plaat gelijmd, zie foto, dit drukt licht tegen de as van de knop en zo werkt het, is niet erg elegant, maar beter zo dan een gevoelloze knop.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Wlan maus
« Reactie #4 Gepost op: 2021-01-10, 17:52:42 »
Bouwer.

In ieder geval fijn dat het is opgelost al is het ook op een niet eligante manier maar ik denk dat het zo beter is als het forceren van de verbinding met de draaiknop.
Ik heb nog even mijn rode multimaus open gemaakt en daar zit het op dezelfde wijze bevestigd en zoals ik het nu zie öok niet makkelijk los te maken, zolang de multimaus verder nog goed werkt zou ik het ook zo laten


Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline bouwer

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 8
  • Waardering: 0
Re: Wlan maus
« Reactie #5 Gepost op: 2021-01-10, 23:43:11 »
Hallo Piet,

Bedankt voor je hulp, hopelijk blijft de maus zo goed werken, verandert de situatie zal ik dit hier weer melden.

Groeten Jan.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Wlan maus
« Reactie #6 Gepost op: 2021-01-20, 15:26:25 »
Hallo Jan,

Ik vond mijn antwoordt net bevredigend wat betreffende de draaiknop van de multimaus en heb deze draadloze maus maar weer eens los gehaald en eens goed bekeken, wat is nu het geval, als je de achterkant eraf hebt dan kun je de printplaat gewoon recht omhoog eruit halen (zit nergens aan vast) en dan zie je de bevestiging van de draaiknop en het lipje dat in een verhoging valt waar de nulstand inklinkt en daar kun je dan het probleem oplossen (het lipje moet iets omlaag)

gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline bouwer

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 8
  • Waardering: 0
Re: Wlan maus
« Reactie #7 Gepost op: 2021-01-20, 17:15:58 »
Hallo Piet,

Bedankt, ik zal hem nogmaals open maken en het probleem op de manier die je aangeeft oplossen, in ieder geval omzettend bedankt voor de genomen moeite en ik zal je laten weten of het gelukt is.
Ik lees net op de site van Beneluxspoor.net dat er medere mensen met hetzelfde probleem bezig zijn, zie https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=96816.msg3222188000;topicseen#msg3222188000.

Groeten Jan.

Offline bouwer

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 8
  • Waardering: 0
Re: Wlan maus
« Reactie #8 Gepost op: 2021-01-21, 15:05:09 »
Hallo Piet,
De muis is inderdaad makkelijk uit elkaar te halen, hij zit eigenlijk alleen vast met de as door de potmeter.
Ik heb het probleem als volgt opgelost, van de as van de knop heb ik een miniem beetje afgevijld (zie foto) hierdoor komt het onderdeel met het nokje dieper te zitten en werkt alles weer zoals het hoort.
Omdat het nokje wel erg snel slijt moet dit door Roco wel los leverbaar worden, voor nu heb ik het een beetje ingevet, misschien slijt het dan iets minder hard.

M.vr.gr. Jan van Bree.

Het lukt me niet om de foto’s te plaatsen vanaf mijn I-pad.
« Laatst bewerkt op: 2021-01-21, 15:14:24 door bouwer »

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Wlan maus
« Reactie #9 Gepost op: 2021-01-21, 15:21:59 »
Jan,

Stuur de foto's maar naar mijn Email adres dan plaats ik ze wel.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Wlan maus
« Reactie #10 Gepost op: 2021-01-21, 17:11:26 »
Jan,

Het bestand is te groot en ook een ander extentie (staat wel jpg maar bij openen staat er png ?) en daardoor lukt het niet.
Op mijn telefoon wel maar op de pc niet dus het maar op een ander manier geprobeerd (via schermafdruk)  en hoop dat ze nog een beetje duidelijk zijn.
Bijgevoegd de foto's

Zo te zien nog redelijk

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2021-01-21, 17:15:46 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline bouwer

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 8
  • Waardering: 0
Re: Wlan maus
« Reactie #11 Gepost op: 2021-01-21, 21:00:16 »
Hallo Piet,
Op de foto’s is goed te zien wat de bedoeling is, gemaakt met I-pad, bedankt.

Groeten Jan

Offline bouwer

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 8
  • Waardering: 0
Re: Wlan maus
« Reactie #12 Gepost op: 2021-11-04, 12:04:48 »
Allen,
1 van mijn Wlan muizen wil geen kontakt meer maken met de router, dit omdat ik hem na een mislukte update naar de uitlevertoestand heb terug gezet, wat doe ik niet goed?

Groeten Jan.

Muis werkt weer als vanouds, na veel gestudeerd op de Duitse handleiding het probleem gevonden.
« Laatst bewerkt op: 2021-11-05, 11:53:29 door bouwer »