Auteur Topic: Bij deze stel ik mij voor:  (gelezen 2326 keer)

Offline Marcel Kalishoek

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 2
  • Waardering: 0
Bij deze stel ik mij voor:
« Gepost op: 2021-11-17, 12:43:08 »
Mijn naam is Marcel,53 jaar en vanaf mijn jeugd al besmet met het treinen-virus dat ik heb opgelopen van mijn vader.
Momenteel ben ik bezig met de bouw van een digitale Duits/Oosterijkse  N-spoor modelbaan in tijdperk II,III en begin IV tot 1975 met een dubbelsporige hoofdbaan,een lokaalbaan en een tandradbaan.
De rails ligt maar er zal weer een wijzinging komen in het baanplan.
Het lastigste vind ik het maken de scenery,het plaatje zit wel in mijn hoofd maar het komt niet uit mijn handen.
Wat mij  makkelijker afgaat is het onderhoud en ombouwen/aanpassen van rollend materieel zoals koppelingen vervangen waarbij  de Roco kortkoppelingen mijn favorieten zijn (de Fleischmann kortkoppelingen gaan regelmatig los tijdens de rit),het inbouwen van LED verlichting het repareren van niet of slecht rijdende locomotieven en motor-ombouw.
De rails is van Minitrix behalve in het schaduwstation want dat is Fleischmann,de aansturing moet met i-Train gaan gebeuren.
Het rollend materieel is van Roco (mijn favoriet),Arnold,Minitrix en Fleischmann.
« Laatst bewerkt op: 2021-11-17, 16:15:12 door Marcel Kalishoek »

Online Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 757
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Bij deze stel ik mij voor:
« Reactie #1 Gepost op: 2021-11-17, 17:40:45 »
Welkom Marcel,

Ziet er boeiend uit, wat je wilt realiseren.
Wat voor centrale gebruik je?

En, vragen. Stel ze, ongetwijfeld stapt er iemand op in.👍

Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline Marcel Kalishoek

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 2
  • Waardering: 0
Re: Bij deze stel ik mij voor:
« Reactie #2 Gepost op: 2021-11-19, 14:11:34 »
Momenteel gebruik ik nog een oude Lenz Compact of Roco met Loc muis centrale.
Maar die gaan mijn baan niet aan kunnen dus ik ga sparen voor de zwarte Z21 centrale.

Online Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 757
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Bij deze stel ik mij voor:
« Reactie #3 Gepost op: 2021-11-19, 14:55:41 »
Marcel,

De oude Lenz (welke meer mogelijkheden heeft dan de de oude Roco) heeft tov de Z21 zeker beperkingen. De oude Roco(10761 of 10764) is leuk om 'm te gebruiken als booster.
Dus volgens de huidige ideeën recyclen/nieuw leven geven 😜.
Dus lekker knutselen 👍
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.