Ben er nog even ingedoken vanavond. Ik zie dat:
- De Roco wisseldecoder 10775 werkt met een maximum van 1,2 ampère op een uitgang.
- De Roco wisseldecoder 10836 werkt met een maximum van 2,0 ampere (kortstondig is dat 2.5) ampère op een uitgang.
Ik kan niet in de handleiding vinden met hoeveel ampère de wisselaandrijving 42620 schakelt. Wel kan ik in de handleiding van de wisselaandrijving 42620 vinden dat er een wisselspanning van 16V noodzakelijk is voor het goed functioneren van de aandrijving 42620 voor de wissels met bedding.
Er staat ook niet in de handleidingen van de 10836 en de 10775 met hoeveel Volt deze wisseldecoders schakelen op de uitgangen.
Hmmm

Dus optie A:
Is de 1,2 ampère van de wisseldecoder 10775 genoeg om de aandrijving 42620 te schakelen? (ik zou verwachten van wel, want hoe ging dat anders ten tijde van de 10775 voordat de 10836 werd geïntroduceerd op de markt?)
En heeft het dan wel zin om de witte Z21 Start die ik gebruik om te zetten naar 3A met een zwaardere voeding?
Of optie B, kan ik beter de volgende route kiezen:
Aanschaf van 3 extra wisseldecoders 10836 met zwaardere voeding ter vervanging van de 10775 combi?
Voordeel van optie B:
- Mogelijkheid om de wisseldecoders los te voeden van de Z21, zodat er meer ampères op de baan overblijven
- Deze combi werkt in de test iig het beste in de tests tot nu toe
Nadeel optie B:
- Aanschaf van 3 nieuwe decoders a ca. 100 euro per stuk maakt 300 euro extra investering
Wat denken jullie, beter op zeker gaan voor optie B? Hoor het graag (in het bijzonder van Denobis

)