Auteur Topic: Roco versterker als booster gebruiken  (gelezen 38243 keer)

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re:Roco versterker als booster gebruiken
« Reactie #15 Gepost op: 2011-05-04, 21:33:26 »
Hallo Piet
het gaat om het schakelen van versterkers
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.244
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Roco versterker als booster gebruiken
« Reactie #16 Gepost op: 2011-05-05, 13:23:45 »
Hallo Nico,

De vraag was:  Kun je dit ook schakelen in combinatie met een booster?
                     Kan het ook met de oude versterker van roco met de lockmouse 2


Als je het wilt schakelen met 2x 10764 en 1 booster dan zou ik de combinatie als volgt maken, de 10764 en de booster 10765 en dan weer een 10764.
Dit voorbeeld moet zo kunnen denk ik maar heb het in deze combinatie niet getest
zie afbeelding,

Met het gebruik van  de oude versterker 10761 kan het wel eens een probleem zijn, de 10761 is inwendeig iets anders en heeft dan een veel mindere of helemaal geen kortsuitbeveiging.
Er is wel eens wat geexprimenteerdt met de 10761 maar daarvan waren de resultaten minder en er zijn er veel stuk gegaan.
Uiteraard geeft Roco op deze manier van experimenteren geen garantie.

Bij gebruik van de lokmaus 2 geeft dit een beperking omdat de lokmaus 2 veel minder kan.

Alleen op de eerste 10764 mag een maus of als extra een slave worden aangesloten, het is dan ook wenselijk om bij de andere 10764 de maus en slave ingang af te plakken zodat vergissingen uitgesloten zijn.

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2011-05-05, 16:08:11 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Fernando

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 40
  • Waardering: 0
Re:Roco versterker als booster gebruiken
« Reactie #17 Gepost op: 2011-07-31, 23:21:04 »
En kun je deze configuratie ook toepassen in combinatie met de nieuwe 10786?
Domme vraag misschien maar ik ben een volslagen leek op dit gebied.

Vast bedankt, F.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.244
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Roco versterker als booster gebruiken
« Reactie #18 Gepost op: 2011-08-01, 12:32:14 »
Fernando,

Is dit artikelno wel juist  "nieuwe 10786"


Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Rob Manenschijn

  • Gast
Re:Roco versterker als booster gebruiken
« Reactie #19 Gepost op: 2011-08-01, 14:26:34 »
Piet,

Misschien wordt er met "nieuw" de Multimauszentrale Pro bedoeld, maar Roco kent het artnr 10786 in ieder geval niet.

Groenten Rob

Offline Fernando

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 40
  • Waardering: 0
Re:Roco versterker als booster gebruiken
« Reactie #20 Gepost op: 2011-08-01, 21:21:54 »


Ik heb tevens ergens gelezen dat met dit apparaat in combinatie met zowel Multimaus als MultimausPro decoders kunnen worden uitgelezen. Tevens wordt expliciet vermeld dat de gewone, "oude" centrale 10764 niet met dit apparaat kan en mag worden ingezet. Vandaar ook een beetje mijn vraag.

Vriendelijke groeten,
Fernando

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.244
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Roco versterker als booster gebruiken
« Reactie #21 Gepost op: 2011-08-01, 22:09:53 »
Hallo Fernando,

Ik heb dit nummer nog niet kunnen vinden en ook deze catalogus nog niet gezien.
Ik weet wel dat de oude rocomotion 10785 niet meer leverbaar is af fabriek, dit zal dan de nieuwe worden.

Op de site van roco kan ik er nog niets over vinden.

Waar heb jij de catalogus vandaan en is deze pas uit of al langer, weet je er iets meer van laat het horen

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Fernando

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 40
  • Waardering: 0
Re:Roco versterker als booster gebruiken
« Reactie #22 Gepost op: 2011-08-01, 22:23:01 »
Hallo Piet,

de catalogus is net een week, of misschien twee, verkrijgbaar. Mijn exemplaar heb ik gekocht bij de Treinenshop in Groningen, toen was-ie er nèt (ze waren nog aan het uitpakken) en lagen er (nog?) volop. Fleischmann H0 en N zijn ook aanwezig (of waren dat toen ik er was in elk geval wel).
We blijven dus nieuwsgierig naar de versterker als booster. Zou wel leuk zijn als je je "oude" versterker kunt recyclen als booster :-)

Vriendelijke groeten,
Fernando

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.244
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Roco versterker als booster gebruiken
« Reactie #23 Gepost op: 2011-08-02, 09:41:27 »
Hallo Fernando

Vandaar dat ik deze nog niet hebt gezien, de laatste weken ivm vakantie niet in een treinen winkel geweest.
Ik was wel op he hoogte dat er een nieuwe versterker/interface uit zou komen maar ik heb deze nog niet gezien.

Of je op deze ook zonder problemen een versterker bv 10764 als booster kunt aansluiten weet ik zo niet, met de booster 10765 moet dit naturlijk wel kunnen zonder problemen.

De nieuwe 10786 is dan net zoals de versterker met de multizentrale (maus) Pro een versterker en interface in een maar dan zover ik het kan zien zonder de draadloze afstands bediening, verder zal hij gelijkwaardig zijn omdat hij op basis van de multicentral pro gemaakt.


Staat er ook een leverdata of tijd bij in de catalogus.

Zal eens proberen wat meer info te krijgen.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Fernando

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 40
  • Waardering: 0
Re:Roco versterker als booster gebruiken
« Reactie #24 Gepost op: 2011-08-02, 18:33:25 »
Hallo Piet (en andere geïnteresseerden),

nog wat info:

10786 is een "auslesefähiger" versterker, digitaalcentrale, interface en software

10785 is (was) interface en software

Wil je dus een interface hebben en reeds in het bezit bent van een Lokmaus, dan kun je je Lokmaus direct op de 10786 aansluiten. De tot nu toe gebruikte 10765 mag en kun je niet meer gebruiken.

Van een leverdatum of -termijn wordt nergens gerept.

Vriendelijke groeten,

F.

 

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.244
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Roco versterker als booster gebruiken
« Reactie #25 Gepost op: 2011-08-05, 15:20:11 »
Fernando en andere,

Na wat nader te zijn geinformeerd is het zoals je schrijft en wat ook mijn vermoeden was, de 10786 is op basis van de multzentrale pro alleen heeft geen draadlose muis.

Wat bestreft het gebruik van deze 10786 in combinatie met een lokmuis is niet wenselijk omdat bij het gebruik van een lokmuis de functie beperkt zijn en het uitlezen van gegevens niet kan, beter en wenselijk is het gebruik van een multimaus.

Levertijd is voorlopig vastgesteld op week 44 in 2011,

Zou daar niet al te vast op rekenen omdat het in het verleden vaak is voorgekomen dat de levertijd uitgesteld werd, kijk maar eens naar de 10778 wisseldecoder , deze is er nog niet, deze was gepland voor week 11 in 2010 en als laatste planning week 37 in 2011.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Fernando

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 40
  • Waardering: 0
Re:Roco versterker als booster gebruiken
« Reactie #26 Gepost op: 2011-08-05, 21:42:16 »
Hallo Piet,

bedankt voor de info.
De vraag of je de "oude" versterker/centrale ook bij de "nieuwe" als booster kunt gebruiken is nog niet beantwoord, maar als ik nu alles zo eens op een rijtje zet denk ik wel dat het zou moeten kunnen. Als het bij de "oude" centale/versterker  en de MultcentralePro kan zou ik niet weten waarom dat hier niet zou kunnen.
Maar de snelste manier om het te weten te komen is door het te proberen, nietwaar?
Maar dan moeten we dus even wachten tot week 44 (of langer).

MVG, F.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.244
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Roco versterker als booster gebruiken
« Reactie #27 Gepost op: 2011-08-08, 11:37:38 »
De nieuwe 10786 staat inmiddels ook op de site van Roco.

Laat je niet verrassen met de afbeelding die erbij staat, daar staat de afbeelding bij van de 10830 MultiPro centrale en dat zou de indruk kunnen geven dat deze 10786 ook draadloos verbonden kan worden met de Multimaus(pro) maar ik verwacht dit niet (Heb nog niet alle info).
Ook staat er nog de Cd met de afbeelding Rocomotion 5.8 bij

Vindt dit wel erg slordig van Roco.

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2011-08-08, 11:42:22 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.244
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Roco versterker als booster gebruiken
« Reactie #28 Gepost op: 2011-08-11, 20:39:02 »
In tegenstelling van het hierboven verwachte dat de 10786 niet draadloss zou zijn heb ik van Roco bericht ontvangen dat dit wel zo is.

vrij vertaal heb ik het onderstaande antwoord gekregen.
Deze interface/versterker is op basis van de Multizentrale pro en wordt geleverd met software Rocomotion 5,8 geleverd, update 5.9 kan worden verkregen via update op de site van Roco.
Deze 10786 is dus een versterker en interface in een zodat de oude 10785 niet meer nodig is in combinatie met een versterker.
De 10786 kan via een draaloze verbinding met de blauwe Funkmaus 10812 worden verbonden, maar ook kan deze met de rode multimaus 10810 via kabel worden verbonden.

Gr Piet

Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Fernando

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 40
  • Waardering: 0
Re:Roco versterker als booster gebruiken
« Reactie #29 Gepost op: 2011-08-12, 23:08:31 »
Hallo Piet en anderen,

dat is nog eens nuttige informatie! Hartelijk dank!
Gek dat Roco dat niet vermeldt, zou toch verkoopbevorderend kunnen werken, zou je denken.

Hasta la vista!
F.