Auteur Topic: Roco versterker als booster gebruiken  (gelezen 38349 keer)

Offline Harrie Denessen

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 6
  • Waardering: 0
  • 1001 uitdagingen te gaan
    • Lembourg.nl
Re:Roco versterker als booster gebruiken
« Reactie #30 Gepost op: 2011-08-14, 23:22:17 »
Hallo,

Het verslag, over het koppelen van Roco versterkers wat niet meer te bereiken was, wordt teruggezet van tresland.nl naar lembourg.nl. Het verslag is nog niet volledig maar zal spoedig klaar zijn.

m.vr.gr.

Harrie
Vanaf tijdperk IIIb. 2x Multimaus + 2x booster, s88XPressNetLi, S88SD16-n, Traincommander 7 Bronze, H0, Nederlands met Duits grensverkeer.

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re:Roco versterker als booster gebruiken
« Reactie #31 Gepost op: 2011-09-05, 23:37:46 »
Hallo,

De nieuwe startkits worden geleverd met de Multizentrale Pro en de Multimaus Pro. De oudere startkits met de versterker 10764 en de
rode Multimaus zijn echter ook nog leverbaar. Vermits ik alles nog moet aanschaffen vraag ik mij af of het interessant zou zijn om zowel
een oude als een nieuwe startkit aan te schaffen. Als je de de versterker 10764 niet kunt gebruiken samen met de Multizentrale Pro is dit
misschien niet het geval? Zijn er nog andere bedenkingen als je van nul nog alles moet aanschaffen? Alle tips zijn welkom!

Groeten, Bert
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

GerardWassink

  • Gast
Re:Roco versterker als booster gebruiken
« Reactie #32 Gepost op: 2011-09-06, 07:55:05 »
Dag Bert,

Tenzij je meer dan een handregelaar zou willen hebben lijkt het me dat je het geld beter kunt besteden. Één handregelaar is echt genoeg, zeker als het een draadloze is. Een reden om er toch twee of meer te willen hebben zou kunnen zijn dat je met meer personen tegelijk wilt kunnen rijden.

Voor losse extra versterkers (uit een tweede startset) geldt hetzelfde. Pas als je baan erg groot wordt krijgen deze nut vanwege het extra benodigde vermogen.

We wachten je baanplan in je "voorstellen" draadje...

Gerard

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re:Roco versterker als booster gebruiken
« Reactie #33 Gepost op: 2011-09-06, 07:58:14 »
Ik heb hier soms 5 loks gelijktijdig rijden op 1 versterker (dankzij TC gold); je komt echt niet zo snel aan de bovengrens van zo'n versterker, dus voor een booster moet je echt wel een grote baan hebben.

Groet,
Ferry
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.244
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Roco versterker als booster gebruiken
« Reactie #34 Gepost op: 2011-09-07, 20:46:51 »
Hallo Bert,

Als je alles nog moet aanschaffen en er is geen haast bij dan zou je kunnen overwegen om een naar de 10786 van roco te kijken.
Dat is de nieuwe interface 10786 €199.00 die voorzover ik van roco heb vernomen gelijk is aan de Mulitimaus pro.
Deze wordt geleverd met rocomotion maar zonder multimaus en trafo, je kunt hier de rode muis op aansluiten maar ook de draadlose (blauwe).
Er is een probleem, hij is nog niet leverbaar, voorlopige leverdata is week 48, dus nog een paar maanden wachten.
Als alternatief zou je nu een los setje van versterker 10764 met een rode muis kunnen kopen, kost ongeveer €65.00
Je kunt dan later alleen de inerface 10786 kopen en er de rode muis op aansluiten en dan sparen om later de draadloze muis erbij te kopen, samen zijn ze dan ook nog goedkoper.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re:Roco versterker als booster gebruiken
« Reactie #35 Gepost op: 2011-09-08, 12:57:22 »
Dag Piet,

Waar heb je dat setje van 10764 met rode muis van ongeveer 65,00 € gevonden?
Op de website van Roco staat nog steeds dat de 10764 149,00 € kost en de rode muis 124,00 €.
Moet er bij dat setje nog een losse transformator gekocht worden?

Nog een vraagje waar ik graag in het begin de juiste keuze zou willen maken: kan ik met de basissets
van Roco en Rocomotion werken met stroomdetectie ipv reed relais? Ik heb op het forum gelezen dat
je bij Train Controller Gold volstaat met één stroomdetectie per blok (heel eenvoudig qua hardware dus),
maar kan dit ook met het standaard Roco materiaal & Software?

Groeten,

Bert
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.244
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Roco versterker als booster gebruiken
« Reactie #36 Gepost op: 2011-09-08, 14:32:02 »
Bert,

voor een mulktimaus zou je op markplaats kunnen kijken, ik heb nog wel een adres in duitsland, kijk maar een op deze site http://www.eisenbahntom.de/Schnaeppchen_H0_G.html
er zit alleen een kleine trafo bij, goed voor een paar treinen maar je kunt altijd nog een 50va van bv roco erbij kopen
ze sturen het ook op.

Ook kun je eens kijken op Ebay, heb er geen ervaring mee.   http://modelbouw.shop.ebay.nl/i.html?_nkw=multimaus&_sacat=9053&_odkw=&_osacat=9053&_trksid=p3286.c0.m270.l1313

Met de basis set van roco en rocomotion kun je met stroomdetectie werken, maar er zijn wel 2 melders per blok nodig.
Als je een beetje grote (wat is groot) baan wlit bouwen dan moet je het allemaal maar een uitreken of de combinatie van roco en daarbij het programma Traincontroller uiteindelijk niet goedkoper is, ik denk als je ongeveer meer als 20 blokken heb het al wel het overwegen waard is om TC zilver te kopen, je hebt uiteindelijk een veel uitgebreider programma, is een grote broerje van Rocomotion.
Je kunt dit ook later nog doen maar dan heb je mogelijk al te veel terugmelders gekocht omdat je maar de helft van de melders nodig hebt

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2011-09-08, 20:05:25 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re:Roco versterker als booster gebruiken
« Reactie #37 Gepost op: 2011-09-08, 22:36:21 »
Piet,

Begrijp ik het goed dat ik met Rocomotion 2 bezetmelders per blok nodig heb en met TC zilver maar één?

Ik dacht dat ik de goedkoopste Roco-leverancier gevonden had ( http://www.modellbahnshop-lippe.com ), die je vermoedelijk
al wel kende, maar bij die eisenbahntom zijn er toch wel knappe aanbiedingen (goedkoper dan op eBay zelfs).
 
Rocomotion kun je dacht ik gratis downloaden bij Roco, maar je kunt op de 10764 toch geen PC aansluiten?

De startset 41312 (met Multizentrale Pro en Multimaus Pro) kost bij Roco 749,00 €, maar bij modellbahnshop-lippe maar 674,10 €.
Dat is zomaar eventjes 75,00 € goedkoper. Bovendien krijg je nog een bedrag van 3% van je aankoopbedrag op een soort spaarrekening
die je bij je volgende bestelling kan aftrekken, en als je (gratis) lid wordt van hun club nog eens 0,5 % op het einde van het jaar.
Voor deze startset betekent dat dus nog eens 16,97 €. Als je daar dan de kostprijs van de trein aftrekt (+/- 400,00 € schat ik) en de rails dan komt de Multzentrale Pro/Multimaus Pro/Rocomotion/Trafo 50VA nog op een goede 200,00 €. Verzendkosten binnen Europa bedragen slechts 10,00 €, binnen Duitsland is het zelfs gratis). Het is een officiële vijfsterren vakhandel van Roco. Lijkt me ook een goede aanbieding/leverancier.

Moest deze leverancier toch (nog) niet bekend zijn bij de leden van het forum, dan is een bezoekje aan de website zeker de moeite waard.

Enig idee of die eisenbahntom betrouwbaar is? Vreemd dat ze zoveel onderdelen uit startsets los verkopen. Bedankt voor de tip!

Groeten, Bert
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.244
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Roco versterker als booster gebruiken
« Reactie #38 Gepost op: 2011-09-08, 23:04:24 »
Bert

Even een overzicht hoe je de 10764 en de interface Rocomotion 10785 aansluit en ook nog de terugmeldmodule.

Rocomotion wordt gratis bij de interface 10785 geleverd en ook het programma Trainprogrammer waarme je decoders kunt programmeren

Eisenbahntom is betrouwbaar ik kom er regelmatig, niet iedere week maar wel eens per 4 á 6 weken

Doe er een foto bij van de aansluitingen


Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.244
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Roco versterker als booster gebruiken
« Reactie #39 Gepost op: 2011-09-09, 10:05:50 »
Bert,

Ook nog even een klein voorbeeld van de aansluiting met de nieuwe multizentrale 10832 of de 10786

Deze nieuwe centrales zijn een samenvoeging van de versterker en de interface 10785 tot een kastje, je hebt dan maar een kastje meer nodig.

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2011-09-09, 12:59:32 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re:Roco versterker als booster gebruiken
« Reactie #40 Gepost op: 2011-09-09, 17:53:41 »
Dag Piet,

Bedankt voor de info.
Eén ding heb ik nog niet juist begrepen denk ik: klopt het dat ik met Rocomotion 2 stroomdetecties per blok nodig heb en met TC zilver maar één? Geldt dit ook voor TC brons of enkel voor zilver en gold? Welk type stroomdetector raad je me aan (is die van LTD bv.?).

Wat denk je over die startkit van één van de vorige berichtjes (draadjes?).

Groeten,

Bert
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

GerardWassink

  • Gast
Re:Roco versterker als booster gebruiken
« Reactie #41 Gepost op: 2011-09-09, 18:59:49 »
Welk type stroomdetector raad je me aan (is die van LTD bv.?).

Bert,

Ik realiseer me net dat dit draadje precies over dat onderwerp gaat!

Gerard

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re:Roco versterker als booster gebruiken
« Reactie #42 Gepost op: 2011-09-09, 20:27:30 »
Oeps, ik val in herhaling blijkbaar. Op den duur zie je door het bos de bomen niet meer.

Ik heb de antwoorden gevonden in dat draadje, ik had het blijkbaar niet grondig genoeg gelezen. :-[
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

GerardWassink

  • Gast
Re:Roco versterker als booster gebruiken
« Reactie #43 Gepost op: 2011-09-10, 09:13:15 »
 ;D 8)

Succes!

Gerard

Offline Harrie Denessen

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 6
  • Waardering: 0
  • 1001 uitdagingen te gaan
    • Lembourg.nl
Re: Roco versterker als booster gebruiken
« Reactie #44 Gepost op: 2013-04-21, 18:47:32 »
Hallo,

Lange tijd niets laten horen maar nu dan toch eindelijk het verslag op "Lembourg" over het koppelen van Roco versterkers compleet gemaakt. Ik hoop dat iedereen er wat aan heeft. Ik hoor graag van jullie.

Mvg
Harrie
Vanaf tijdperk IIIb. 2x Multimaus + 2x booster, s88XPressNetLi, S88SD16-n, Traincommander 7 Bronze, H0, Nederlands met Duits grensverkeer.