Auteur Topic: Wissels digitaliseren  (gelezen 52986 keer)

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Wissels digitaliseren
« Reactie #30 Gepost op: 2017-05-11, 19:44:59 »
Hi Piet,

Okay dat is duidelijk.
Ja en programmeren van 1 t/m 4 (dus bijv met 7+8+9+10) en vervolgens 5 t/8 (dan bijv 11+12+13+14).

Mijn wissels programmeer ik op 10775.

Nu heb ik ook een paar kruiswissels liggen, deze wil ik met de 10778 programmeren, heb tenminste begrepen dat deze beter geschikt is voor engelse kruisingen, klopt dit? Moet namelijk de 10778 nog wel aanschaffen, wat is wijsheid?
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Wissels digitaliseren
« Reactie #31 Gepost op: 2017-05-11, 20:18:21 »
Martijn,

De 10778 is bij mij nog niet bekent, ik weet dat Roco bezig is met een vervanger voor de 10775 en zou dan de 10778 moeten zijn maar daar zijn ze al wel 2 jaar mee bezig en wanneer die komt, ik weet het niet,

Zelf heb ik meerdere engelse wissel of dubbele kruiswissel zoals sommige deze ook wel noemen maar daar heb ik met de 10775 geen problemen mee.

Wat ik wel eens hebt gehoord dat bij de 10775 het kan voorkomen dat er een uitgang niet werkt, dus bv maar 7 van de 8 werken maar dat heb ik nog niet onder vonden, dit zou ook de reden zijn dat er een andere voor in de plaats zou komen en dat zou dan de 10778 zijn?

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Wissels digitaliseren
« Reactie #32 Gepost op: 2017-05-11, 20:23:14 »
Piet,

Ja, ik ontdek zojuist ook dat de 10778 nog steeds nergens te leveren is. Die is er dus nog steeds niet, vraag me af of ie ueberhaupt nog ooit komt.

Dus een engelsman (dubbele kruiswissel) gewoon op de 10775 programmeren, 2 adressen naast elkaar neem ik aan, en dit regelt zich dan netjes bij het omzetten op de MM en baan?

Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Wissels digitaliseren
« Reactie #33 Gepost op: 2017-05-11, 20:37:37 »
Martijn

gewoon de 10775 gebruiken, de enkele jaren geleden aangekondigde vervanger zou hetzelfde zijn maar met mogelijk iets stabielere elektronica van binnen maar mogelijk is dat al bij de 10775 toegepast, je weet maar nooit en mogelijk komt de 10778 er nooit

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2017-05-11, 21:03:29 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Wissels digitaliseren
« Reactie #34 Gepost op: 2017-05-12, 17:30:03 »
Prima Piet, morgen/zondag ga ik eea toepassen. Groet en mooi weekend!
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Wissels digitaliseren
« Reactie #35 Gepost op: 2017-05-13, 18:29:07 »
Piet, de 10775 programmeren met een Multimauspro (draadloos blauw) gaat natuurlijk helemaal niet?
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Wissels digitaliseren
« Reactie #36 Gepost op: 2017-05-13, 19:18:29 »
Martijn.

En waarom zou dat niet gaan?

Je moet natuurlijk wel de 10775 aangesloten hebben op de uitgang van de multicentrale pro of de booster die er achter zit en spanning erop. Op de rails is ook goed

Op het knopje drukken van de 10775 (programmeerstand ) gewenste adres dat bij de serie van 4 hoort en de pijltjes toets drukken.

Als ik het zo uit mijn hoofd doe dan is linker pijltjestoets voor groep 1t/m4 en de rechter voor 5t/m 8 maar kan ook anders om zijn.

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2017-05-13, 19:20:36 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Wissels digitaliseren
« Reactie #37 Gepost op: 2017-05-13, 20:17:55 »
Hallo Piet,
Sorry, ik zat fout in de MM met programmeren. Na het lezen van je vertaling handleiding is eea wat duidelijker en heb ik een wissel netjes aan de praat. Morgen verder.
Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Wissels digitaliseren
« Reactie #38 Gepost op: 2017-05-25, 17:07:11 »
Praktische vraag; als je de 10775 aanschaft, zitten daar dan de Roco verbindingsstekkers bij? Kan het me niet meer herinneren???

Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Wissels digitaliseren
« Reactie #39 Gepost op: 2017-05-25, 18:56:35 »
Martijn.

Ja er zitten verbindingsstekkertjes bij. 8 stuks

Er zijn ook gebruikers die de 10775 op een stukje triplex van ongeveer 15 bij 15 cm schroeven en dan aan de zijkanten een paar cm van de stekkertjes af een strip met kroonsteentjes monteren en dan d inplaats van de stekkertjes een draadje aan de stekkertjes van de 10775 solderen en die verbinden met de kroonsteentjes en vandaaruit verder naar de wissels.

Aan idere zijde kun je de middelste aansluiting met elkaar verbinden en daarvoor heb je dan maar een kroonsteentjes nodig omdat deze intern ook zijn doorverbonden, dus 9 kroonsteentjes aan iedere zijde is voldoende.

Op deze manier heb je geen stekkertjes nodig, overigens ik gebruik de stekkers wel maar het is een manier als je geen stekkertjes hebt

Gr. Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Wissels digitaliseren
« Reactie #40 Gepost op: 2017-05-25, 19:09:30 »
Hi Piet,

Nou, dan ga ik gewoon voor de klassieke stekkertjes. Wel een mooie tip weer natuurlijk.

Ik heb hier trouwens een 10775 die het niet doet. Hij neemt wel stroom op, de led werkt normaal. Hij geeft ook een impuls af die door de wisselmotor word opgevolgd MAAR geen enkele wissel gaat om. Het ligt ook niet aan de wissels, kruiswissels, soldering, aansluiting oid want ruil ik de 10775 om dan werkt alles perfekt. En het was deze 10775 die ik destijds gebruikte voor het "experimenteerbaantje Rocomotion". Ik kom er dus nu écht achter dat het probleem bij de decoder ligt en nergens anders lag destijds.

De goede 10775 body is trouwens geruisloos, de storing 10775 geeft een irritant constant zoemerig geluid zodra er stroom van de baan op komt.

Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Wissels digitaliseren
« Reactie #41 Gepost op: 2017-08-05, 11:45:15 »
Zomerrust op het forum....

Maar vandaag bereikt de zomer toch wel z'n dieptepunt qua weer, hier althans. Mooi moment om een dagje aandacht aan de hobby te besteden. De laatste 10775 programmeren, hoe moest dat ook al weer? Voor de dummy's onder ons een super handig kort filmpje op joetube, engelstalig dat wel, maar alles word helder uitgelegd;

https://www.youtube.com/watch?v=hdMQSrTUfbo&t=204s

Het is maar een tip, en om de stilte een beetje te doorbreken :-)
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Wissels digitaliseren
« Reactie #42 Gepost op: 2018-01-05, 21:35:07 »
Hallo Piet,

Ken jij deze nieuwe wissel aandrijving al voor Roco line? http://www.roco.cc/de/product/220770-0-0-0-0-0-0-005003006/products.html

Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Rocofan

  • Gast
Re: Wissels digitaliseren
« Reactie #43 Gepost op: 2018-01-05, 21:51:32 »
hallo

20 euro incl dcc decoder .... dat is wat je noemt nog eens een prijspakker ...



Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Wissels digitaliseren
« Reactie #44 Gepost op: 2018-01-05, 21:59:41 »
Ja nogal een SUPER prijspakker.
Tenminste als ik het goed begrijp is het de wisselmotor én decoder in één.
Kan haast niet waar zijn... zou je zeggen.
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor