Auteur Topic: Washtown & Beijville Railroad  (gelezen 137983 keer)

GerardWassink

  • Gast
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #150 Gepost op: 2014-02-09, 14:32:48 »
In de States is het spoorwegbedrijf heel erg versplinterd geweest. Er waren enorm veel particuliere initiatieven om een stukje spoorweg aan te leggen, te onderhouden en exploiteren. Dat was op lange duur niet rendabel meer, en dus hebben er veel fusies plaatsgevonden. Het overzicht is dan lastig. Wat komt waar vandaan, etc. Om die reden heb ik een tijdje geleden eens zitten spitten naar de genealogie van de rairoad companies die in het gebied van de East Coast rijden. Gewoon, via Wikipedia en soms via andere sites.

Het resultaat vind je in deze link naar een pdf file.

De sheet is te lezen van links naar rechts en van boven naar beneden. Zoals je ziet zijn er enorm veel 'mergers' (fusies) en 'buy-outs' (overnames) geweest, die uiteindelijk de huidige maatschappijen Conrail, CSX en Norfolk Southern hebben gevormd.

Ik hou me aanbevolen voor suggesties ter verbetering.

Gerard

GerardWassink

  • Gast
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #151 Gepost op: 2014-02-14, 16:17:41 »
Werkplek bij Washtown

Ik moet om de baan heen kunnen lopen, dus werken langs de wand.

Bureau en paint-booth:



En de rest van de wand:



Offline Maikel_1982

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 38
  • Waardering: 0
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #152 Gepost op: 2014-02-14, 17:46:09 »
Leuk om te lezen allemaal en te zien hoe creatief je kan zijn om iets moois te maken.

Mooie hobby kamer.
Contactdozen op het plafond vind ik heel creatief.

In bezit van Z21 en z21.
Mijn treinen laat ik rijden op rocoline rails met rubberbedding.
En rij digitaal met iTrain

Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 402
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #153 Gepost op: 2014-04-24, 12:54:57 »
Gerard,

hierboven laat je ons een mmoi groot beeldscherm zien. En Piet laat twee schermen zien. Maar wat voor scherm heb je minimaal nodig? Ik zit nu nog met een 19 inch schermpje te freubelen. Ik denk zelf dat ik met een 23 inch uit de voeten moet kunnen.

Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.

GerardWassink

  • Gast
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #154 Gepost op: 2014-04-24, 23:40:26 »
Hoi Arie, bij mij staan er ook twee, een 23 inch en een 19 inch.
Op de grootste (links) staat meestal de baan om een en ander te kunnen bedienen, op de kleine (rechts) wat andere bedieningselementen.

Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 402
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #155 Gepost op: 2014-04-25, 13:19:42 »
Gerard,

kan het ook met 1 monitor? 23 of 24 inch?
Ik heb maar een werknede video aansluiting op de pc.
En voor twee monitoren zou ik nog een kabel van 10 meter nodig hebben.
Of zijn daar ook switchjes voor?
Voorlopig is het nog niet zover. M
Maar regeren is vooruit zien.

Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.

GerardWassink

  • Gast
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #156 Gepost op: 2014-04-25, 16:12:44 »
Met één monitor wil ook prima hoor.
Twee is gewoon wat luxer... ;)

GerardWassink

  • Gast
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #157 Gepost op: 2014-07-30, 15:43:42 »
Vandaag bezig geweest om Washtown op een betere manier weer te geven in TrainController.

Mijn baan loopt rond in een U-vorm, zodat ik de 'zware jongens', de unit-trains met classificatie 'thru-freight' kan laten rijden op schema. Daar staan er vier van in de staging yard, en elk kwartier vertrekt er één, afwisselend east-bound en west-bound. Een volledige ronde van een unit-train duurt op dit moment onder de negen minuten.

Dat laat tussen de thru-freights door een window van een minuut of zes voor local-freights die van de Classification yard naar Beijville Industries moeten rijden, of andersom.

Ik had er voor gekozen om in TrainController de precieze vorm van de baan weer te geven.

Even voor de indruk; dit was de vorige weergave:




Zoals je ziet, dat is tamelijk onoverzichtelijk. Ik had in bovenstaand plaatje de 'echte' windrichtingen genomen. Dat wil zeggen, bovenaan op het plaatje is Noord, onderaan Zuid, etcetera. Nu heb ik dat veranderd. Wanneer ik voor de baan sta met mijn gezicht naar de baan toe, is West altijd links en Oost altijd rechts.

Dat betekent dat je eindeloos naar het Oosten zou kunnen rijden. De oplossing daarvoor is dat de "Washtown-Beijville Staging Yard" het eindpunt Oost is, EN het eindpunt West. Dat aspect moet ik in mijn opstelling in TrainController nog wat beter weergeven.

Voorlopig leidt het er toe dat ik (virtueel) een rechte mainline heb van Oost naar West. Het plaatje hieronder is dan ook nogal breed, maar over twee monitoren verdeeld heb ik mooi de hele mainline in beeld. (Even heen en weer scrollen).... zie hier het resultaat:



Later wordt vanaf de connector die met "C" is aangeduid nog een connectie met de helix gemaakt om op het upper deck te kunnen komen, waar nog twee of drie Industries komen in een zogeheten branch-line. Ik ben er nog niet uit of ik die zal laten rondlopen of dat het twee branches worden.

Zo eerst maar even, laat maar weten wat jullie er van vinden.

Gerard

GerardWassink

  • Gast
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #158 Gepost op: 2014-07-30, 16:17:12 »

Ik ken de verdere indeling niet, maar neem aan dat je van achter de pc direct op de baan kijkt???


Als ik omkijk heb ik redelijk overzicht. Op de eerste afbeelding staat mijn bureau rechtsonder en zit ik naast (en met mijn rug naar) de baan. Maar het doel is om zo min mogelijk achter de PC te zitten.

De Amerikaanse manier is met je trein mee lopen. Het is echt een andere filosofie van bouwen. Je modelleert een Railroad. En die zijn bedoeld om goederen van A naar B te brengen, niet om rondjes te rijden. Zo ben ik ook bezig met een systeem met car-cards en way-bills, om aan te geven waar welke wagon vandaan moet komen en waar die naar toe moet. Je bent dan veel met (op de hand) rangeren in de Yards bezig, en met het samenstellen van je trein.

Als dat gebeurd is vraag je track-clearance aan en kun je je route gaan rijden. Naar het volgende Industry gebied of naar een volgende Yard en, uiteraard, tussen de 'Thru-Freights' door, de zware jongens die om de zoveel tijd langs komen rijden...

Gerard

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #159 Gepost op: 2014-07-30, 19:15:51 »
Mooi gedaan Gerard, zo lijkt het meer op het overzichtspaneel van een echt seinhuis, veel realistischer.

Groetjes, Bertus
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

GerardWassink

  • Gast
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #160 Gepost op: 2014-07-30, 19:31:52 »

Dit had ik je zien doen in het bewuste "het oma" filmpje, samen met je kleinzoon.
Op deze manier ben je dus veel meer bezig met het handmatig rijden tussen het geautomatiseerde deel/delen door.

Rob

Jep, klopt!


Mooi gedaan Gerard, zo lijkt het meer op het overzichtspaneel van een echt seinhuis, veel realistischer.

Dank je Bertus, dat was ook precies de bedoeling...

Gerard
« Laatst bewerkt op: 2014-07-30, 19:47:33 door GerardWassink »

Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 402
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #161 Gepost op: 2014-07-31, 15:47:50 »
Ziet er goed uit Gerard. En..... goed voorbeeld....... doet goed volgen.
Die zwarte achtergrond is dat instelbaar in TC?
En worden de lijnen dan vanzelf groen?
Het lijkt me allemaal veel duidelijker dan de standaard lichte blauw achtergrond.
Ik heb afgelopen dinsdag trouwens de USB-stick met licentie ontvangen.
Er ligt dus nog een hele uitdaging voor me.
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.

GerardWassink

  • Gast
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #162 Gepost op: 2014-11-15, 15:00:37 »
Zomaar even een plaatje:

North Western 6508 bij de Yard Office in de South Classification Yard bij Washtown.


© Gerard Wassink

Offline Rien Markus

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 75
  • Waardering: 0
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #163 Gepost op: 2014-11-15, 16:25:13 »
Gerard,

In je bericht #157 zeg je dat er t.z.t. een connectie komt vanaf punt "C"naar de helix.
De helix ligt op je scherm nooit daar waar hij in werkelijkheid op de baan ligt. Het gevolg daarvan is dat je op je scherm in TCgold een lange lijn te zien krijgt die deze connectie voorstelt.
Is het mogelijk om tegen TCgold te "zeggen", dat punt C elektrisch verbonden is (maar niet zichtbaar op het scherm) met punt C' (in dit geval de helix)?
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel en hopelijk heb je (of iemand anders?) een antwoord.

Groet, Rien Markus
RocoMulticentralePro, TCgold7 (engels), Piko A-gleiss h0

GerardWassink

  • Gast
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #164 Gepost op: 2014-11-15, 16:50:01 »
Hoi Rien,

Als ik jouw vraag goed begrijp, dan is dat nu juist precies waar de TC 'connectoren' voor bedoeld zijn.
In ICT en elektronica diagrammen noemden wij dit 'off-page connectors'.
Wel elektrisch verbonden, maar niet door een lijn op de tekening.
Je ziet ook helemaal links en helemaal rechts op mijn baanplan connectoren met de letter 'A'. Die zijn eletrisch verbonden, dus een trein die links 'van de baan af' lijkt te rijden, komt in feit rechts weer binnen (klik op dat plaatje voor een grotere afbeelding).

HTH,

Gerard