Auteur Topic: Washtown & Beijville Railroad  (gelezen 136366 keer)

GerardWassink

  • Gast
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #210 Gepost op: 2015-10-18, 15:04:31 »
Vandaag bezig geweest om mijn "Dispatcher desk" te verplaatsen. Zie de link voor meer info.



GerardWassink

  • Gast
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #211 Gepost op: 2015-12-31, 11:09:27 »

Even meegenieten van een op-session in Beijville?

Blog entry over een op-session



Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #212 Gepost op: 2015-12-31, 15:51:47 »
Heel fraai Gerard! Oogt ook gewoon super realistisch natuurlijk, volgens schema! En wat dragen geluidsdecoders "toch veel" bij aan het spel.
Mooie jaarwisseling!
Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

GerardWassink

  • Gast
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #213 Gepost op: 2015-12-31, 17:01:44 »
Dank je Martijn, jij ook een gezegend nieuw jaar gewenst!

Gerard

GerardWassink

  • Gast
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #214 Gepost op: 2017-04-08, 12:46:25 »
Wauw, dat is alweer een beste poos geleden....

Zie hier een link naar een post over mijn nieuwe lab-voedingen.

Ik wil gaan beginnen met een experiment om op basis van de Arduino een DCC centrale te gaan bouwen.

By the way, dit zijn de nieuwe power supplies:

.


GerardWassink

  • Gast
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #215 Gepost op: 2018-07-28, 18:32:18 »
Jullie ook zo'n last van de warmte?  ;)


Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 401
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #216 Gepost op: 2018-07-28, 21:00:03 »
Dag Gerard,

Verrast door de warmte? Tja het was wel heel erg warm! Ik ben nog steeds bezig met de laatste rail te leggen. werken en bouwen aan de baan gaat niet zo goed samen.

Soms heb ik ook last van minimale verhogingen m.n. op een rail-las. Ik zet er dan maar een extra schroefje met ring bij en dan blijft het wel liggen. Maar dat gebeurt m.n. daar waar de rail nog niet voorzien is van ballast. Ik heb de baan in de schuur die ik zwaar geïsoleerd heb om de temperatuur zo constant mogelijk te houden. Zomers is het ongeveer 20 - 24 graden. Maar nu liep de thermometer ook binnen op naar de 28/29 graden. Dat is nog altijd behoorlijk lager dan achter onze woning waar het kwik naar de 41/42 graden liep.

Trouwens bij door zagen van de rail om blokken te scheiden moest ik nog aan dit soort risico's denken. Daarom heb ik de zaagsnede gevuld met twee componenten epoxie lijm. Dit om te voorkomen dat als gevolg van temperatuur verschil de rail toch weer tegen elkaar wordt geduwd.

Groeten uit een gelukkig afgekoeld Hardinxveld-Giessendam,
Arie
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #217 Gepost op: 2018-08-09, 12:43:43 »
Grappige foto Gerard  :D
Deze zomer is het blijkbaar overal heet.
Misschien daarom zo weinig activiteit op dit forum?

Groeten, Bert
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #218 Gepost op: 2018-09-01, 20:15:27 »
Het was niet grappig meer, zo droog en warm.
Vakantie er achteraan, week geleden terug gekomen uit de aangename Schotse koelte.
Weer bijna in normale doen, het najaar lonkt.... en dus weer tijd voor de treinenkamer!
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

GerardWassink

  • Gast
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #219 Gepost op: 2019-12-31, 09:57:24 »
Hi y'all,

Ik ben een hele tijd niet meer bezig geweest, nu wil ik wat gaan down-scalen. Een wat kleinere baan in een kleinere ruimte. Zie hieronder twee eerste schetsen. Ik hou van rangeren (yard aan de linkerkant) en wil me wat meer dan tot nu toe gaan toeleggen op secnery zonder de industries uiit het oog te verliezen - vracht moet ergens naar toe, toch?

Adviezen zijn welkom!


Schets 1:



Schets 2:

Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 401
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: Washtown & Beijville Railroad
« Reactie #220 Gepost op: 2019-12-31, 14:32:49 »
Dag Gerard,
Je ontwerpen zien er mooi uit! Veel rangeer mogelijkheden. wat een mooie uitdaging bij de deur. Tja jij rijdt Amerikaans ander zou daar een mooie uitdaging liggen om de hef uit Rotterdam na te bouwen. Maar goed Amerikaan heeft ook vast wel heel mooie voorbeelden. Op Youtube zie je wel prachtige voorbeelden van hele mooie houten vakwerk bruggen etc. de enige tip die ik kan geven is bouw in modules. ik heb het niet gedaan
 maar soms denk ik ik moet er niet aan denken dat ik het af moet breken omdat we moeten verhuizen. Heel veel succes met het nadenken over en opzetten van een nieuwe baan.
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.