Auteur Topic: Rustig hier  (gelezen 15586 keer)

GerardWassink

  • Gast
Rustig hier
« Gepost op: 2012-09-07, 08:16:34 »
Sjonge, is iedereen nog met vakantie?

Rob Manenschijn

  • Gast
Re:Rustig hier
« Reactie #1 Gepost op: 2012-09-07, 08:26:05 »
Vakantie, wat is dat¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿

Groenten Rob

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re:Rustig hier
« Reactie #2 Gepost op: 2012-09-10, 21:50:04 »
Dat vraag ik me al de hele zomer af  :)

Héél rustig: geen zomerhobby misschien?
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re:Rustig hier
« Reactie #3 Gepost op: 2012-09-11, 09:53:10 »
Ja zeker erg rustig op dit forum.
Als ik zo eens kijk naar de leden lijst van 280 leden is ongeveer 11% actief lid met bijdrage en vragen.
Mijn ervaring over de laatste 6 maanden is dat er ongeveer 5 leden een antwoord of bijdrage geven op dit forum.
Jammer dat er niet meer enthousiastme is want om wat te leren en ervaringen uit te wisselen is dit forum een geweldig medium.

Succes aan iedereen, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

GerardWassink

  • Gast
Re: Rustig hier
« Reactie #4 Gepost op: 2014-10-15, 15:31:12 »
Wordt er nog wat gebouwd vrienden?
Het is erg rustig hier.
Van mijn kant ook, ik geef het toe.
Drukke periode van nog een jaartje in verband met een intensieve studie is er bij mij de oorzaak van.

Waar zijn jullie zoal mee druk?

Gerard

Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 395
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: Rustig hier
« Reactie #5 Gepost op: 2014-10-15, 16:16:54 »
Persoonlijke omstandigheden maken dat ik mijn aandacht echt ergens anders op moet focussen. Reorganisatie, boventallig, sollisiteren en dat soort zaken. Nu ik wat meer "vrije" tijd heb, heb ik ook eerst wat dingen die zijn blijven liggen de afgelopen jaren afgehandeld. Maar hoofdzakelijk ben ik met het outplacementtraject bezig.

Inmiddels heb ik wel een experimenteerbaan gemaakt. Een licentie van TC Gold gekocht, en de eerste lok heen en weer laten rijden. Vrijwel iedere dag kijk ik wel even op het forum, maar had ook geconstateerd dat het heel erg rustig is. Ik hoop binnenkort weer een update van de baanbouw te geven. Tussendoor ben ik nu bezig de aansluitingen van de baan te wijzigen. Tja al doende leert men. Ik ben blij dat ik het zo gebouwd heb dat ik overal bij kan.  Er wordt dus wel gehobbyt al is het dan op een wat lager tempo.
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re: Rustig hier
« Reactie #6 Gepost op: 2014-10-15, 18:51:04 »
Bij mij is het helaas nog steeds ziekte die me van de praktische kant van de hobby houdt  :( .

Enkele weken geleden ging het twee dagen iets beter (waarom weet ik nog steeds niet) en dan ging de aandacht toch meteen terug naar de baan: grote schoonmaak wegens een flinke laag stof en wat manueel rijden. Was echt leuk.
Maar nadien was alle energie weer verdwenen en nu kan ik dus weer bijna niets meer.
Ik probeer wel via internet hier en daar wat te bekijken, maar dat is heel beperkt.

Komend weekend is er weer de 2-jaarlijkse Modelspoor beurs, dit jaar in de Brabanthallen in Leuven (België).
Twee jaar geleden ben ik er voor het eerst naar toe geweest, weliswaar met een rolstoel want ik kan geen uren meer rondlopen.
Hopelijk lukt het dit jaar ook, duimen maar  :) .

Zo zal iedereen wel zijn reden hebben waarom hij of zij minder actief is op het forum, wat niet wil zeggen dat het forum niet
gewaardeerd wordt. Ik vind het nog steeds een fijne plek om te vertoeven en als ik ooit terug beter word dan mag je nog heel wat vragen verwachten hoor  ;D .

Groeten van Bertus
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

Offline Rien Markus

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 75
  • Waardering: 0
Re: Rustig hier
« Reactie #7 Gepost op: 2014-10-15, 20:31:37 »
Een goede dag,

Rustig, stil, ja dat vind ik ook. Kijk dagelijks of er nog iets is.
Maar ja, als ik uitga van mijn situatie, dan kon (en kan) ik niet zoveel vragen hebben.
Na een 6-weekse vakantie naar Portugal en Spanje en een warme zomer is het eindelijk weer zover dat ik iets kan doen op zolder, dus aan "de trein" kan werken. Als eerste dient er een behoorlijk stuk van de scenery gemaakt te worden. Weinig vragen hierover.
Ik hoop over een paar maanden weer aan "de rails" te gaan werken en het "automatiseren" daarvan. TCgold 7 heeft nog vele vragen en (nog) niet bekende mogelijkheden. Ongetwijfeld zal ik dan de hulp van dit (prettige) forum inroepen. Vooralsnog vind ik het goed dat dit forum zich niet verliest in eindeloos gezever en de respectvolle toon van haar leden.
Een ieder veel plezier met zijn (of haar) hobby!

Groet, Rien Markus
RocoMulticentralePro, TCgold7 (engels), Piko A-gleiss h0

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Rustig hier
« Reactie #8 Gepost op: 2014-10-16, 20:27:29 »
Hoi,
Ja, zoals de rest was mij dat ook opgevallen. Maar als je kijkt naar de stats uit het verleden zijn er wel vaker van die rustige periodes geweest. Persoonlijk; in de zomer heb ik vrijwel helemaal niets gedaan aan de hobby. WK+Tour+een bbq hier en daar zijn toch te veel concurrentie. Eerste 3 weken van September zijn we op vakantie geweest. We zouden het komend voorjaar opnieuw bestraten rondom het huis (totaal nogal veel m2) maar de mannen die me zouden helpen, of eerlijk gezegd andersom lol, konden ook direct na onze vakantie aan de slag. Dat maar gedaan. Bestrating ligt nu een dag of 10 maar we hebben besloten meteen de tuin om te gooien. Dat werk is nu gaande. Met wat vrije uren hier en daar en de zaterdagen en zondagen erbij hoop ik dat alles voor 1 november klaar is. Voordeel is dat het voorjaar weinig aandacht buiten nodig is.

Modelspoornieuws; dat is er ook. Dit weekend naar Leuven, het volgende naar Eurospoor. En er komt een nieuwe baan. Ik ga in huis van de kleinste kamer naar een iets grotere kamer met grote vooruitgang comfort (geen schuin dak meer, beter bereik!). In Anyrail ben ik al aan het schetsen maar de echte slag heb ik nog niet te pakken maar moet nu vorderingen gaan maken. Ga binnenkort verslag doen hier op het forum over deze nieuwe baan, allereerst met algemene vragen voor aanvang via dit topic; http://www.dutchroco.nl/index.php?topic=691.0 en vanaf moment daadwerkelijk bouw in een nieuw baangericht topic. Er staat dus genoeg te gebeuren in de 'winter'maanden. Heb ook nog wat nieuwe aanwinsten die ik op z'n tijd zal tonen. En ondanks dat ik mezelf beloofd heb toch zo veel mogelijk vrije tijd in deze prachtige hobby te steken kan ik een vrije dag op de bank hangen met de tv aan ook nog altijd enorm waarderen. Maw ik zie wel hoe het allemaal gaat lopen.

Groeten,
Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Johan48

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 51
  • Waardering: 0
Re: Rustig hier
« Reactie #9 Gepost op: 2015-01-30, 23:33:32 »
JA EN HET BLIJFT ERG RUSTIG HIER, blaren op de rails of ijs vorming op de wissels of wat is eigenlijk  8)
of hebben we geen nieuwe aanwinsten, ideeën of vragen of wat dan ook :-\

Gr Johan
Fleischmann/Roco HO  Esu EcoS 2 multimuis 1x

Offline Jan Dengerink

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 37
  • Waardering: 0
Re: Rustig hier
« Reactie #10 Gepost op: 2015-01-31, 08:38:15 »
Johan ik geloof dat dit meer een site is waar je echt als je problemen hebt geholpen wordt.
de andere site waar ik ook wel kijk en twee keer wat geplaatst heb.
men heeft gekeken dat is het.
als je daar kijkt zijn het altijd de zelfde mensen .
hoop dat hier mensen zijn die mij kunnen helpen als ik vast loop met mijn z21.
ik sta open voor kritiek maar het is mijn model wereld  dat kan niemand afnemen.
en mijn financiële middelen beperkt.

groetjes
Jan
 

GerardWassink

  • Gast
Re: Rustig hier
« Reactie #11 Gepost op: 2015-01-31, 08:50:16 »
JA EN HET BLIJFT ERG RUSTIG HIER, blaren op de rails of ijs vorming op de wissels of wat is eigenlijk  8)
of hebben we geen nieuwe aanwinsten, ideeën of vragen of wat dan ook :-\

Gr Johan

Je kunt daar zelf een bijdrage aan leveren Johan.
Dit is inderdaad niet het drukste forum, maar wel lekker relaxed.
Ik spreek alleen voor mezelf, ik post als er vorderingen op mijn baan zijn.
Wat ik zie is dat er een paar mensen zijn die dat doen.
Veel anderen op dit forum komen langs wanneer ze een vraag hebben, die dan vervolgens naar ons beste kunnen wordt beantwoord.

Dus, plaats foto's van je vorderingen.
Goed voorbeeld doet goed volgen!
« Laatst bewerkt op: 2015-01-31, 11:18:37 door GerardWassink »

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Rustig hier
« Reactie #12 Gepost op: 2015-01-31, 10:47:49 »
Precies, het is hier relaxed en dat vind ik wel een verademing. En er is een hoop technische know how aanwezig, vooral bij de mensen "achter" de site, en die helpen altijd en snel, hulde! Mag ook wel eens gezegd worden!
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Rien Markus

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 75
  • Waardering: 0
Re: Rustig hier
« Reactie #13 Gepost op: 2015-01-31, 18:31:46 »
Een goede dag,

Onderschrijf ik ten zeerste. En men zit elkaar geen vliegen af te vangen in eindeloos gezwets. Hulde aan dit forum en aub doorgaan zo ;)

Groet, Rien Markus
RocoMulticentralePro, TCgold7 (engels), Piko A-gleiss h0

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re: Rustig hier
« Reactie #14 Gepost op: 2015-02-01, 13:23:35 »
Dit forum is een fijne plek om te bezoeken. Ik wou dat ik het wat vaker kon doen. Vooral zo houden!  :)

Groeten, Bertus
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen