Auteur Topic: DR4088LN en Train Controller  (gelezen 16348 keer)

Offline Keevers

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 17
  • Waardering: 0
Re: DR4088LN en Train Controller
« Reactie #45 Gepost op: 2024-02-02, 18:21:15 »
Helaas Piet noch onder Z21, noch onder z21 als tweede, is Z21-loconet te vinden.Waarom is dit zo verstopt? Ook op internet heb ik niets kunnen vinden, op forum railway en co  gaf zoek opdracht ok niets. Als je rbus,canbus mogelijkheid als invoer voor blok geeft waarom dan niet ook een locobus.
Handleiding traincontroller: voeg  een extra loconetsystem toe dat Z21 gebruikt als gateway !Er staat een loconet in de rij,kun je ook als gateway instellen maar die werkt volgens mij niet.( overigens moet je eerst een lenz toevoegen en dan pas kunje uit de rij kiezen en lenz weer verwijderen,Bug traincontroller?)
Dit is mijn frustratie die spreekt,ben allang blij dat je wilt meedenken. Hopelijk heb je er nog puf in,ik wacht geduldig
Groet kees

Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 402
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: DR4088LN en Train Controller
« Reactie #46 Gepost op: 2024-02-02, 18:45:51 »
Beste Kees, ik heb vandaag ook nog zitten zoeken waar Loconet staat. Hij staat ertussen. Als je eerst de Z21 als digitaalsysteem hebt en klik dan weer op ändern en dan verder naar benden scrollen staat er alleen Loconet in het rijtje. Als je dat als twee adres installeert zou loconet moet werken.
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: DR4088LN en Train Controller
« Reactie #47 Gepost op: 2024-02-02, 19:24:25 »
aanvulling op Arie,

zie afbeeldingen en als laatste ok drukken
« Laatst bewerkt op: 2024-02-02, 19:27:22 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: DR4088LN en Train Controller
« Reactie #48 Gepost op: 2024-02-02, 19:32:19 »
bovenstaande zijn voor de laatste versie van 10 Gold,

Het kan zijn dat de vorige versie iets afwijk van de procedure en dat daar loconet ook onder de Z21 staat zoals ik eerder hebt beschreven en dan ziet het plaatje er iets anders uit
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Keevers

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 17
  • Waardering: 0
Re: DR4088LN en Train Controller
« Reactie #49 Gepost op: 2024-02-02, 20:23:01 »
Klopt, heb ik al vele malen gedaan. Maar dan
Blokken eigenschappen
Welke keuze neem je :eerste.tweede of derde
Ik heb het geprobeerd maar geen enkel blok kleurt rood ookal staat de trein in een meldblok..
Adres blok 1 : 17-1(17 is het eerste locoblok)
Volgende blok 17-2 correct,  na17-8 zou ik dus met 18-1 verdergaan correct
Bij mijn weten heb ik dan alles gedaan zoals beschreven. Ps hoe zet je fotos zein topic.
Wordt vervolgd?
Bedankt voor al je meeleven en werk.
Moet toch kunnen, iedereen rijdt toch met blokken🥴



Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 402
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: DR4088LN en Train Controller
« Reactie #50 Gepost op: 2024-02-03, 10:21:28 »
Beste Kees,
gewoon volhouden hoor. Het kan soms heel frustrerend zijn als dingen niet willen lukken zoals we verwachten. Ik herken dat gevoel. Maar wellicht een overbodige vraag nadat ik in dit topic eens terug heb zitten lezen waar het bij mij mis ging. De terugmelder van Yamorc lijkt veel op de DR4088LN zeg je. Dat kan wel kloppen want volgens mijn informatie was Kars Drent ook de ontwerper van de DR4088L. Wat ik in je eerste topic niet lees is hoe de programmering van de terugmelding van Yamorc is gegaan. Is die goed gegaan?
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.

Offline Keevers

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 17
  • Waardering: 0
Re: DR4088LN en Train Controller
« Reactie #51 Gepost op: 2024-02-03, 11:00:44 »
Arie, dat ging goed.
 Programmering via usb. Blokken 17- 24 en 25- 32 aangemaakt, prima te zien en te volgen via maintenance detector.alle blokken springen keurig mee.
N.u moet traincontroller communiceren met Z21.installatie zoas je  hebt beschreven heb ik al ettelijke malen uitgevoerd.
Tweede Systeem loconet. keuze gateway. intervallen beide op 0.
Blok systeem :loconet :keuze 1 algemeen, eerste blok adresseren 17-1.
Nu zou het blok,,de loc is in blok 1,  dus rood moeten zijn.
Hoe is de configuratie bij jou, het zelfde als hierboven?
Daar maintenance tool de bezetmelding prima laat zien neem ik aan dat Z21
goed functioneert.Hoe hebben anderen het dan gedaan?
Dank voor je bemoedigende woorden maar mijn kennis schiet tekort om nog wat anders te bedenken en zonder blokken kom ik niet verder.
Groet Kees  ☹




Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: DR4088LN en Train Controller
« Reactie #52 Gepost op: 2024-02-03, 11:18:41 »
Keesw,
Heb je bij het inrichten van de blokken het juiste digitale systeem ingegeven die bij loconet hoort
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Keevers

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 17
  • Waardering: 0
Re: DR4088LN en Train Controller
« Reactie #53 Gepost op: 2024-02-03, 13:24:05 »
Piet, ik ben zo vrij geweest je aantal fotos van de installatie via email toe te sturen. Weet nog niet hoe ik foto in de topic  kan toevoegen.
Ik heb systeem 2 ,loconet met interface Z21,
gebruikt bij de adressering van het blok.
 

Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 402
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: DR4088LN en Train Controller
« Reactie #54 Gepost op: 2024-02-04, 08:46:31 »
Beste Kees ook ik heb vreselijk zitten tobben met het functionerend krijgen van het geheel.  Door de fijne tips en bemoedigingen van Piet is het tot een redelijk functionerend geheel gekomen. Ik heb nog wat problemen met keerlussen en terugmelding. een doorslag gevende tip van Piet was "heb je in TC de blokken goed ingesteld. heb je de blokken voorzien van rem en stopmeldingen. Toen ik dat gedaan had werkte het heel fijn. Ik Traincontroller 9 in combinatie met de Z21. De Dr4088LN heb ik omgewisseld voor de Z21 Detector X16 en dat was een heel goede keuze. DTS verkoopt een Keerplus3 module die ook een terugmelding van de keerlus zou moeten geven. Het vreemde is dat ik wisselend toen regelmatig bij diverse treinen toch een sluiting bij het inrijden van de eerste sectie heb. ik maar eens testen wat TC doet met de automatische treinritten als ik de terugmelding loskoppel.
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.

Offline Keevers

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 17
  • Waardering: 0
Re: DR4088LN en Train Controller
« Reactie #55 Gepost op: 2024-02-04, 12:46:30 »
Arie, het probleem blijft dat ik wel de blokken kan zien in maintenance en dat dan ,handmatig met de loc, deze blokken ingoede volgorde worden gedetecteerd .
Probleem is dat  traincontroller  ze niet ziet en ze dus ook niet terugmeld..
Ik weet niet hoe ik afbeeldingen in de topic kan zetten anders zou ik je een configuratie kunnen sturen van all in stellingen.Ikzelf kan niet verder, mogelijk maak in een fout, maar zonder blokken gaat het niet. Ook de dr 4088rb _cs krijg ik niet geprogrammeerd ondanks alle methodes die worden aangedragen op het forum.Kortom ik overweeg om dan toch maar alle modules van Z21 aan te schaffen als dat wel wil werken met traincontroller, maar  ik betwijfel of de fout bij Z21 ligt.
Wil je mij de handleiding voor invoegen van fotos sturen?
Bedankt voor al inspanningen
Fijne zondag, Kees


Online denobis

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 853
  • Waardering: 16
  • Ik rijd met iTrain, dinamo,roco,piko.pbmodels etc.
Re: DR4088LN en Train Controller
« Reactie #56 Gepost op: 2024-02-04, 13:16:07 »
Dat zit hem waarschijnlijk in de adressering in traincontroller controleer die.
Momenteel bezig met Scenery.

Met vriendelijke groet
Hans

Offline Keevers

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 17
  • Waardering: 0
Re: DR4088LN en Train Controller
« Reactie #57 Gepost op: 2024-02-04, 14:34:53 »
Eerste system Z21
Tweede loconet gateway interfaceZ21
Loconet blokken 17-24,25-32 in maintenance zichtbaar en correct werkend met handmatige loc
Proefbaan  met 4 blokken
Blok system keuze :loconet algemeen
Adres eerste blok 17-1
Tweede 17-2derde 17-3 en 17-4
Loc staat in eerste blok, maintenance: bezet
Traincontroller niets
Graag je hulp ,ik kom er niet uit
Dank voor je reactie

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: DR4088LN en Train Controller
« Reactie #58 Gepost op: 2024-02-04, 15:10:14 »
Kees, het is en blijft moeilijk om je kant en klare voorbeelden te sturen omdat ik geen loconet gebruik, ik gebruik de originele terugmelders van roco, mijn voorstel stuur jouw banenplan naar mij toe en dan kan ok dat bekijken,  dus je banenplan zoals je dat hebt opgeslagen in traincontroller als bijlage in de mail, gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders