Auteur Topic: Ik snap er niets meer van  (gelezen 16272 keer)

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Ik snap er niets meer van
« Reactie #15 Gepost op: 2020-06-11, 00:09:09 »
Hallo Piet,

De Multimaus Pro updaten, daar is de mijne ook wel aan toe. Hoe werkt dat eigenlijk. Ik zag bij een snelle zoektocht hier op het forum zo veel topics staan waarin er over gesproken word. Mijn vraag is dan ook, in welk topic staat dit het beste beschreven, of is er misschien een handleidinkje van?

Dan heb ik ook nog Multizentrale, moet deze ook een update krijgen? tegelijkertijd?

En de gegevens vastgelegd in de Multimaus, blijven deze behouden bij update?

Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 758
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Ik snap er niets meer van
« Reactie #16 Gepost op: 2020-06-11, 14:29:03 »
Beste Martijn (emaneren),


Kijk eens hier: https://www.roco.cc/de/service/downloads/index.html


Misschien helpt dat je op weg.


Gr,


Dirk
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 758
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Ik snap er niets meer van
« Reactie #17 Gepost op: 2020-06-11, 16:05:22 »
emaneer =  en anderen  ;)




Gr,


Dirk (met dikke vingers) ;D
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Ik snap er niets meer van
« Reactie #18 Gepost op: 2020-06-13, 12:13:18 »
Martijn,

zoals Dirk al aangeeft, kijk een op de site van Roco en je kunt daar alle gegevens ophalen.
Je kunt jouw multimaus pro en multicentrale met zowel de Z21 en met de multicentrale die je nu gebruikt oplaoden

Heb nog maar even de site van Roco bijgevoegd, is dezelfde als die van Dirk al je even doorbladerd.

https://www.roco.cc/de/service/downloads/99-0-0-0-0-0-0-007005-0/index.html

Als het niet lukt of er zijn twijfels laat het dan weten
Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline trikers

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 131
  • Waardering: 0
Re: Ik snap er niets meer van
« Reactie #19 Gepost op: 2020-06-13, 15:10:47 »
Extra aanvulling

Met de update van de multimuis en oude centrale meerdere geluidsfuncties mogelijk.

Mvg Henk

Offline Hans.L

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 24
  • Waardering: 0
Re: Ik snap er niets meer van
« Reactie #20 Gepost op: 2020-06-15, 22:56:23 »
Beste Piet.

Wegens ziekte kan ik even niet verder met de vraagstelling cq antwoorden.
Zodra het beter gaat zal ik verder reageren.

Gr Has

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Ik snap er niets meer van
« Reactie #21 Gepost op: 2020-06-17, 15:56:13 »
Hans,

Beterschap en dat je maar snel je bobby weer kunt oppakken.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Hans.L

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 24
  • Waardering: 0
Re: Ik snap er niets meer van
« Reactie #22 Gepost op: 2020-06-28, 00:01:42 »
Hallo Piet.

Op mijn display ziet het er ook zo uit.
Dus het is een vraagteken I.p.v een 7.
Moet je ook maar weten dat ze deze zo op display zetten.
Dus opgelost,wat mij betreft.

Bedankt voor je genomen moeite.

M.vr.gr.Hans

Offline Hans.L

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 24
  • Waardering: 0
Re: Ik snap er niets meer van
« Reactie #23 Gepost op: 2020-07-27, 23:50:27 »
Beste Leden.

Ik ben gestopt met digitaal.
Het werd een frustratie I.p.v hobby.
Dus ik rij nu alleen nog maar Analoog.

Gr Hans

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 758
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Ik snap er niets meer van
« Reactie #24 Gepost op: 2020-07-28, 08:13:48 »
Beste Hans,


't Is jammer, dat je digitaal verlaat.
Maar analoog is toch ook prima (en goedkoper  ;) ).
Misschien ooit toch digitaal.
Maar dit forum is voor iedere Roco/Fleischmann rijd(st)er.
Dus, karren maar!


Gr,


Dirk

Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline Jan S

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 193
  • Waardering: 7
Re: Ik snap er niets meer van
« Reactie #25 Gepost op: 2020-07-28, 08:36:33 »
Beste Hans,

Je bent niet de enige die gefrustreerd raakt in de materie "digitale wereld" in de modeltreinen wereld.
In mijn netwerk van modeltreinen hobbyisten zijn er legio voorbeelden genoeg die afhaken van de digitale mogelijkheden.

Ik kan alleen maar zeggen dat de oorzaak gelegen ligt in het niet ondersteunen van jou hobby en de begeleiding die je echt nodig hebt om je plezier te vergroten. Daar heb ik voorbeelden genoeg van gezien. Dit vind ik persoonlijk, erg jammer.
Het is een combinatie van, basis kennis digitaal werken, investering, het inzien van de digitale mogelijkheden. Het moeilijkste deel daarvan is, het kiezen van een digitale centrale. (Heb er al drie van versleten).

Hier op dit forum is het doorgaans rustig, en ontbreekt op geen enkel voorwaarde, aan hulp die je krijgt. Piet staat altijd klaar om het te beantwoorden en specifiek om de dingen die hij ervaring mee heeft, en de mogelijkheden die hij zich tot de beschikking heeft.

Met analoog je hobby bedrijven kan je ook heel veel plezier van hebben. Ga op je gevoel, en laat je hart spreken waar je lol in hebt. Het is ten slotte een hobby.

Ik kan mij in jou situatie heel goed van voorstellen dat je daarvan uit de digitale wereld stapt.


Mvg,

Jan S
Die met digitaal idiote dingen mee doet.
TC Gold 9.0 B2, Trainprogrammer, Animator. WDP 2018.2C. H0 2 spoor, Rautenhaus RMX952 (DCC), met bezetmelders, servo besturing en schakelmodule. LoDi-Rektor, LoDi-s88 Commander, LoDi-Shift Commander.

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Ik snap er niets meer van
« Reactie #26 Gepost op: 2020-07-28, 15:28:31 »
Hans,

Jammer dat het niet zo gaat als je zou willen met digitaal.
Ik heb al je berichten nog eens vlug nagelopen en daaruit alleen maar begrepen dat je een startset met MM hebt aangaschaft om digitaal te rijden.

Kun je eens aangeven wat je nu al allemaal hebt aangeschaft om digitaal te rijden, zoals welke centrale of versterker zat er bij de startset en wat je nog meer hebt gekocht zoals b.v. wissels en boosters en wat allemaal nog mogelijk is.
Het is toch van de zotte dat het met zijn alle niet lukt om het goed te krijgen.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Hans.L

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 24
  • Waardering: 0
Re: Ik snap er niets meer van
« Reactie #27 Gepost op: 2020-07-28, 22:53:50 »
Beste Piet.

Wat je zegt klopt precies.

Ik heb inderdaad een beginset gekocht met een MM.
Vervolgens dit geïntrigeerd in de al bestaande Analoge baan,uiteraard gescheiden van elkaar.
En eens aan de gang gegaan met het digitale rijden,dat was erg wennen.
Vervolgens wat digitale locs erbij gekocht,en zelf aan t programmeren geweest,dat viel niet mee,maar met hulp van jou en mijn partner ging het wel aardig.
Alleen ik kon absoluut niet wennen aan het toevoegen van een tweede derde vierde loc,het scrollen naar een andere loc bedoel ik dan.
Daar komt nog bij dat ik door een 10 jaar geleden opgelopen hersenletsel,niet meer goed kan concentreren en onthouden.
Dus was en is digitaal een te grote aanslag op de hersenen.
Vandaar dat het te frustrerend werd,en me heeft doen besluiten de MM te verkopen,en de locs analoog te laten maken.
Jammer maar helaas,maar het ging echt niet.
Uiteraard wil ik de leden en jou in het bijzonder bedanken voor de genomen moeite om toch behulpzaam te zijn.

Analoog kan ik nog net volgen,en rijd een stuk simpeler.

Nogmaals hartelijk voor alles.

M.vr.gr.Hans

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 758
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Ik snap er niets meer van
« Reactie #28 Gepost op: 2020-07-29, 09:46:25 »
Beste Hans,


Het lijkt, en voelt misschien als een stap terug, maar analoog rijden kán en is minstens zo boeiend als digitaal.
Het lijkt alsof er eigenlijk nog maar alleen nog maar digitaal kan worden gereden, maar er zijn nog véél analoge rijders. Dus niets mis mee.


Het Dutch Roco Forum is voor alle rijders: digitaal en analoog. :D




Gr,
Dirk





Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Ik snap er niets meer van
« Reactie #29 Gepost op: 2020-08-07, 14:13:11 »
Hoi hallo,

Ik heb inmiddels een update van mijn MMpro doorgevoerd. Echter zitten de 'fouten' en onhebbelijkheden die ik in het verleden er in gebracht heb, er nog steeds in. Ik wil nu een algehele reset doorvoeren, en namelijk;

Compleet op de fabrieksinstellingen terug brengen, incl lokbibliotheek, dmv indrukken 'shift'+'menu'+'licht-ok' toetsen gelijktijdig.

Het is dan zo dat de MMpro daarmee geheel leeg is? De locs en wissels behouden hun adressen in de decoders? Het is daarna een kwestie van de nummers weer helemaal terug invoeren in de MMpo? Alles is daarmee hersteld en eventuele fouten zijn door de hernieuwde fabrieksinstellingen getackeld? Ik zie hier niets over het hoofd?

Een mooi klusje voor met dit warme weer, buiten zijn is een crime :-)

Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor