Auteur Topic: Ik snap er niets meer van  (gelezen 17455 keer)

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 788
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Ik snap er niets meer van
« Reactie #30 Gepost op: 2020-08-07, 15:07:06 »
Martijn,


Een algehele reset geldt alleen voor de centrale, dus de MM.
Je zet alle cv waardes op de fabrieksinstelling.
De instellingen in je decoders blijven zoals ze waren, echter je zult de namen/labels opnieuw moeten invoeren in de MM met de desbetreffende waardes.
Dus voordat je een algehele reset doet, eerst proberen alle gegevens op papier te krijgen.


Gr,


Dirk

Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Ik snap er niets meer van
« Reactie #31 Gepost op: 2020-08-07, 15:16:35 »
Hallo Dirk,

Precies, zo had ik het gedacht. Komt mooi uit dat ik een lijst van alle adressen heb bijgehouden, scheelt veel werk op dit moment. Merci.

Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Ik snap er niets meer van
« Reactie #32 Gepost op: 2020-08-07, 15:21:20 »
Martijn,

Voorzover ik mij herrinering en het geheugen bij dit warme weer mij niet in de steek laat is er ook een mogelijkheid om de MM terug te zetten naar de fabrieks instelling met behoud van de reeds ingevoerde gegeven zoals namen in instellingen in de bibliotheek.
Ik weet dit niet zo uit mijn hoofd maar staat wel ergens in de handleiding dacht ik.
Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 788
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Ik snap er niets meer van
« Reactie #33 Gepost op: 2020-08-07, 15:58:35 »
Martijn/Piet,


Even de f*cking Manual erbij gehaald.


Blz 29 e.v. van de Nederlandse vertaling in het hoofdstukje "Tips, Aanwijzingen en Hulp":


_Hierbij wordt de multiMaus geheel op de fabrieksinstellingen teruggezet. Daar hierbij ook de bibliotheek wordt gewist moet deze stap vooraf goed worden doordacht.


Hoofdstuk 3.5.5 geeft dit ook aan.


De originele manuaal hanteert dezelfde blz nummering.


Gr,


Dirk
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Ik snap er niets meer van
« Reactie #34 Gepost op: 2020-08-07, 16:14:53 »
Hallo Dirk, Piet,

Het klopt wat Piet zegt, dat heb ik ook gelezen namelijk. Er is een reset-light mogelijkheid, zeg maar, en een totale reset. Dus met behoud van biblio gegevens en zonder behoud van. Ik kies toch voor het laatste om de MMpro helemaal schoon te maken. Dat ik daarna een lijst van locs en wissels opnieuw moet labellen neem ik op de koop toe.

Ik wil gewoon 'zuiver' verder. Heb ook liggen klooien met wisseldecoders, alle logica is weg. Even goed oppoetsen.

Gr. en fijn weekend!

Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 788
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Ik snap er niets meer van
« Reactie #35 Gepost op: 2020-08-07, 16:42:10 »
Martijn,

😉🚂

Gr,

Dirk
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Ik snap er niets meer van
« Reactie #36 Gepost op: 2020-08-07, 17:49:40 »
Martijn.

Ik weet niet of je 2 multimaus en hebt, als dat zo is dan is er mogelijk nog een andere mogelijkheid.

Je kunt de bibliotheek van de MM onderling naar ekaar overzetten (copy).
Als de bibliotheek op een MM hebt staan en de andere een total reset doe dan kun je inhoud van de bibliotheek weer terug zetten naar de geresetter M M.

Zomaar een idee.

Fijn en zonnig weekend Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Ik snap er niets meer van
« Reactie #37 Gepost op: 2020-08-07, 17:55:38 »
Piet,

Dat is nog eens hulp. Maar nee, ik heb er maar eentje (de rode ooit verkocht). Helaas dus. Maar ik vind dat opnieuw vullen van de bibliotheek niet zo'n probleem, dat is nogal eens snel gebeurd. Tenslotte zijn de locs netjes van adressen voorzien, als dat alles samen opnieuw moest dan ging er pas echt veel tijd inzitten. Precies hetzelfde met de wissels, die ga ik op decoder en in de MM opnieuw ingeven, dan is ook de logica terug. Op een gegeven moment ben je dat gewoon beu, het is chaos die met de tijd ontstaat. Alles functioneert maar de tijdspanne dat je bouwt is te lang, er komen ideeen tussen, alles fragmenteert. Reset is dan een mooie oplossing.

Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Ik snap er niets meer van
« Reactie #38 Gepost op: 2020-08-18, 16:17:34 »
Hoi allemaal,

Ik snap er dus even helemaal niets meer van..... of toch ook wel.

Kan een MultimausPro gewoon ook 'op' zijn? De mijne moet nu zo'n dikke 9 jaar oud zijn. Krijg 'm niet meer ge-reset. Op de toetscombinatie menu-shift+lichtok komt geen reactie dan alleen de MM valt uit. De reset vraag verschijnt niet in het display, deze is dan uit, donker.

Het enige dat nog normaal functioneert is de lokbibliotheek. Alle overige functies zijn uitgevallen, kan zelfs niet meer van menu's wisselen, ueberhaupt uit de lokbibliotheek komen.

Volgens mij rest mij niets anders dan een nieuwe MultimausPro te kopen.
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Ik snap er niets meer van
« Reactie #39 Gepost op: 2020-08-18, 16:28:45 »
Martijn

schrijft; Kan een MultimausPro gewoon ook 'op' zijn?

Wel de batterijen, al nieuwe geprobeerd?

Heb je wel verbinding met de centrale, antenne moet aan staan en bij knipperen is er geen verbinding

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2020-08-18, 16:35:14 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Ik snap er niets meer van
« Reactie #40 Gepost op: 2020-08-18, 17:20:49 »
Piet,

Tsjonge, daaraan natuurlijk helemaal niet meer gedacht.
Nieuwe batterijen erin en.... voila.
Menu's weer bereikbaar etc.
Straks even kijken of de fouten er dan ook niet meer inzitten.
Dank je!

Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Ik snap er niets meer van
« Reactie #41 Gepost op: 2020-09-25, 14:48:06 »
alleen maar even ter info,
Mijn MM werkt niet zonder fouten, integendeel, invoer van nieuwe locs of wissels gaat niet meer.
Binnenkort ga ik naar de vakwinkel (nog geen idee welke) om het probleem te laten verhelpen, mits dat kan.
Dan neem ik ook mijn 2 x Rivarossi Mat 46 mee die inmiddels niet meer rijden (bekend probleem, gewoon barslechte treinen maar ik wil ze met een onderhoudsbeurt toch weer aan de praat krijgen).
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Ik snap er niets meer van
« Reactie #42 Gepost op: 2020-09-25, 15:09:43 »
Martijn

Even een vraagje, heb jij van de  Rivarossi Mat 46 een handleiding en onderdelenblad en als jij die hebt kun je mij dan een copy sturen. bij voorbaat dank

Groetjes Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Ik snap er niets meer van
« Reactie #43 Gepost op: 2020-09-25, 15:18:56 »
hi Piet,

Dan ga ik vh weekend voor je zoeken op zolder, moet in de ovp zitten (als)....

Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Ik snap er niets meer van
« Reactie #44 Gepost op: 2020-09-25, 15:24:41 »
ik heb iets met de tandwielen van de aandrijving, vermoedelijk slippen die door maar kan het niet los krijgen, motor loopt en de aandrijfas gaat ook rond maar de wielen blijven stilstaan.

Bedank

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders