Auteur Topic: dilemma(s) verder "digitaliseren"  (gelezen 80556 keer)

GerardWassink

  • Gast
Re: dilemma(s) verder "digitaliseren"
« Reactie #60 Gepost op: 2015-02-28, 15:46:02 »
Qua rails heb ik gekozen voor Tillig Elite H0 Code 83.
Met name de wissels zijn meer 'life-like' omdat ze geen scharnieren in de wisseltongen hebben zoals b.v. Piko.
De bielsafstand is voor mijn Amerikaans baan niet helemaal goed, maar ach...
Ik werk uitsluitend met flex-rails, en dat is een keus die prima bevalt. Je kunt (bijna) elke boog leggen.

Wat betreft de elektronica: dat hangt uiteraard erg af van welke centrale je uiteindelijk wilt gaan gebruiken.
Trouwe lezers van dit forum kennen mijn voorkeur wel...  ;)

Ik kies er voor om zoveel mogelijk van één (professionele) leverancier gebruik te maken, dan heb je veel minder problemen met compatibiliteit dan in het geval dat je spullen van verschillende leveranciers gebruikt. En voor de communicatie zweer ik bij Loconet.

HTH,
Gerard
« Laatst bewerkt op: 2015-02-28, 18:34:20 door GerardWassink »

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: dilemma(s) verder "digitaliseren"
« Reactie #61 Gepost op: 2015-02-28, 17:59:39 »
Okay, duidelijk. Ik ga maar eens Tillig Elite tekenen in Anyrail, denk dat dat ook weer wat voordeeltjes gaat opleveren tov de ruimte die ik heb.
Nog één vraag pour le moment, ik kan toch "gewoon" Roco Geoline aansluiten op Elite H0 Code 83? Zodat ik buiten het zicht deze kan blijven gebruiken? Of is die combinatie af te raden (ook met het oog op de elektronica)?

TY,
Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

GerardWassink

  • Gast
Re: dilemma(s) verder "digitaliseren"
« Reactie #62 Gepost op: 2015-02-28, 18:33:59 »
Dat kan op zich wel, meer je moet dan natuurlijk een hoogteverschil overbruggen.
Je gebruikt dan de rail-lasjes van de Roco geoline (die is code 100).
Dat is dan alleen om ze uitgelijnd te houden, voor de elektrische verbinding zou ik er niet op vertrouwen.

En voor wat betreft de elektronica (bezetmelders) maakt het niks uit. Rails is rails.

HTH,
Gerard

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.249
  • Waardering: 28
    • home page
Re: dilemma(s) verder "digitaliseren"
« Reactie #63 Gepost op: 2015-02-28, 21:29:37 »
Martijn.


kijk ook eens naar de verbinders van roco voor de rails met verschillende hoogte, artikel  no: 42612
Weet niet of die ook voor het hoogte verschil zijn tussen de tillig en roco, geen ervaring met tillig.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: dilemma(s) verder "digitaliseren"
« Reactie #64 Gepost op: 2015-03-01, 00:18:46 »
Piet,

Daar heb ik zelfs een doosje van liggen (42612). Keer meegenomen bij gebrek aan normale raillasjes.
Goed, maar als ik het zo bekijk op het net ed dan is het niet een echt comfortabele overgang.... Ben in elk geval behoorlijk op hol geslagen vanavond want ik heb behalve vwb de railkeuze een nieuw idee gekregen voor mijn railplan. Waar een zaterdag brainstormen al niet goed voor is!
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

GerardWassink

  • Gast
Re: dilemma(s) verder "digitaliseren"
« Reactie #65 Gepost op: 2015-03-01, 07:28:42 »
Goed, maar als ik het zo bekijk op het net ed dan is het niet een echt comfortabele overgang....

Ach op mijn baan heb ik een tijdelijk stuk liggen waar ik ook nog Roco Geoline gebruik. Op termijn wil ik dat wel vervangen. Maar alle loc's en treinen rijden daar probleemloos overheen. Het is inderdaad niet de mooiste overgang, maar who cares? In het grootbedrijf verloopt ook niet alles helemaal gladjes.

En als je, zoals jij, die overgangen toch buiten het zicht neerlegt...
Vergeet niet dat er op 'het net' erg veel klinknageltellers te vinden zijn die echt alles perfect willen hebben...

Ben benieuwd naar je nieuwe baanplan,

Succes!

Gerard

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: dilemma(s) verder "digitaliseren"
« Reactie #66 Gepost op: 2015-03-01, 13:36:11 »
Gerard, ea,

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, "who cares"? Daar komt wel een prima oplossing voor en uit t zicht hoeft het inderdaad niet de schoonheidsprijs te winnen. Ik lees inderdaad vaak wel eens dingen waarvan ik dan denk 'hehe, het is maar een hobby'.... ;)

Nu, Tillig H0 elite, prachtige rails welke net weer andere meerdere mogelijkheden bieden, maar het is ook weer een wereld op zich want toch wel royaal anders dan Roco. Ik zit gelijk toch alweer met een aantal 'dingetjes'. Was daarom aan het zoeken naar een soort overzicht -brochure oid- van dit railtype maar kan deze, zoals Roco ze wel heeft bijv, niet vinden. Bestaat dit kortweg niet of heeft iemand van jullie iets dergelijks in bezit?

Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

GerardWassink

  • Gast
Re: dilemma(s) verder "digitaliseren"
« Reactie #67 Gepost op: 2015-03-01, 16:09:45 »
Google zoekopdracht met "tillig elite code 83 geometrie" levert als eerste link dit op (klikkerdeklik).
Ik gebruik minimaal EW3 (12 graden).
« Laatst bewerkt op: 2015-03-01, 16:11:43 door GerardWassink »

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re: dilemma(s) verder "digitaliseren"
« Reactie #68 Gepost op: 2015-12-15, 09:14:52 »
Martijn,

Hoe gaat het met het leggen van Tillig code 83 rails in het zichtbare gedeelte en de verbinding tussen Geoline en deze Tillig rails? Ik ben namelijk met hetzelfde bezig. Waar koop jij je Tillig rails? Redelijk moeilijk te vinden ... Zie wel dat de flexen momenteel 20% afgeprijsd zijn.

Groet,
Ferry
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!

GerardWassink

  • Gast
Re: dilemma(s) verder "digitaliseren"
« Reactie #69 Gepost op: 2015-12-15, 10:32:13 »
Martijn,

Hoe gaat het met het leggen van Tillig code 83 rails in het zichtbare gedeelte en de verbinding tussen Geoline en deze Tillig rails? Ik ben namelijk met hetzelfde bezig. Waar koop jij je Tillig rails? Redelijk moeilijk te vinden ... Zie wel dat de flexen momenteel 20% afgeprijsd zijn.

Groet,
Ferry

Hoezo moeilijk te vinden, één zoekopdracht met Google op "Tillig Elite H0" geeft op de eerste pagina al direct de volgende links:

ANW Modeltreinen

Conrad

Bentink Modelspoor

Behr Mobile

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re: dilemma(s) verder "digitaliseren"
« Reactie #70 Gepost op: 2015-12-15, 10:49:48 »
Hallo Gerard,

Ja dat klopt hoor ik weet dat ook dankzij Google maar vaak als je verder vraagt/kijkt zijn de delen niet op voorraad en moeten apart besteld worden. Overigens is Conrad relatief duur!
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!

Offline Rien Markus

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 75
  • Waardering: 0
Re: dilemma(s) verder "digitaliseren"
« Reactie #71 Gepost op: 2015-12-15, 12:35:36 »
@Ferry,

 http://www.modellbahnshop-lippe.com  geeft tot op dit moment prima levering uit voorraad en is 10 - 15% goedkoper dan Conrad + geen verzendkosten.

Groet, Rien Markus
RocoMulticentralePro, TCgold7 (engels), Piko A-gleiss h0

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re: dilemma(s) verder "digitaliseren"
« Reactie #72 Gepost op: 2015-12-15, 13:08:14 »
@Rien,

Heb even naar die site gekeken, maar deze zijn voor wat betreft Tillig flexen en wissels nog steeds hoger aan de prijs dan MTE te Vlaardingen.
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!

Offline Rien Markus

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 75
  • Waardering: 0
Re: dilemma(s) verder "digitaliseren"
« Reactie #73 Gepost op: 2015-12-15, 14:14:40 »
@Ferry,

Je hebt gelijk; flexrail h0m scheelt ongeveer 4%.
Weet jij hoe het zit met de verzendkosten bij MTE?

Groet, Rien
RocoMulticentralePro, TCgold7 (engels), Piko A-gleiss h0

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re: dilemma(s) verder "digitaliseren"
« Reactie #74 Gepost op: 2015-12-15, 14:34:23 »
Jazeker, bestellingen bij MTE met een waarde boven € 100,-- gaan gratis verzonden worden binnen NL. Met een paar TIllig wissels zit je snel aan dat bedrag.
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!